پیشنهاد حکیمی پور برای کاهش آلودگی هوا

احمد حکیمی‌پور در سیصد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در کاهش آلودگی هوای شهر تهران اظهار داشت:‌ آقای شیبانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران پیشنهادی مطرح کرد که هر کس در خواست پلاک جدید خودرو دارد، پلاک قدیمی را باطل کند،‌چرا در خصوص این پیشنهاد که تأثیرگذار نیز هست اقدامی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: قرار بود پس از جلسه غیرعلنی روز یکشنبه، هیچ عضوی در خصوص واگذاری لیست املاک شهرداری تهران و گزارش بازرسی صحبت نکند اما دو تن از اعضای شورای شهر مصاحبه‌ای در این خصوص داشتند و شاید تنها کسی که نباید صحبت کند بنده هستم.

وی به روابط عمومی شورای شهر نیز اعتراض کرد و گفت:‌ در یکی از سایت‌ها مطلبی در خصوص بنده منتشر کرده بودند که سایت شورا نیز این مطلب را بازنشر داده بود و باید علت این موضوع بررسی شود.

در ادامه محسن سرخو نیز رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران در تذکرات پیش از دستور اظهار داشت: اگر شهرداری برنامه پنج‌ساله را درست اجرایی می‌کرد مسئولیت آلودگی هوا ناخودآگاه به شهرداری واگذار می‌شد.

وی ادامه داد: از دولت درخواست می‌کنم برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کمک کند تا این اتوبوس‌های فرسوده از رده خارج شوند و دود این اتوبوس‌ها نمی‌گذارد مردم نفس بکشند.

سرخو افزود: هر موقع آلودگی هوا به وجود می‌آید شهردار تهران می‌گوید حل این مشکل را به شهرداری بسپارند، در صورتی که ما اگر بر اساس برنامه پیش می‌رفتیم چنین مشکلاتی ایجاد نمی‌شد.

وی درباره استفاده از موتورسیکلت‌های برقی نیز اظهار داشت: موتورسیکلت‌های برقی با هزینه‌های بسیاری وارد می‌شود که مرقون به صرفه برای شهروندان نیست.

در ادامه چمران رئیس شورای شهر تهران خطاب به سرخو گفت:‌ دولت به وظیفه خود در واگذاری اتوبوس به شهرداری عمل نکرده است برای موتورسیکلت‌های برقی نیز وزارت صنایع باید فکری کند و در ادامه سرخو در پاسخ به چمران مجدداً گفت: آیا موتورسیکلت‌ها را هم دولت باید برقی کند.