از طرح‌های ملی حوزه جوانان حمایت می شود

محمد رضا رستمی با تأکید بر نقش سازمان‌های مردم نهاد در تغییرات اجتماعی گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد با مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و برنامه‌ها که برآمده از خود جوانان بود،‌ موفق شدند تا شرایط را بهبود دهند و این نقش نباید کوچک و نادیده گرفته شود و باید مرتب بر تداوم این فعالیت‌ها همت داشت و کار را پیش برد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه با پاسخ منفی به اینکه آیا رشد کمی سمن‌ها برای دستیابی به این مهم کافی است٬ افزود: حتماً باید به کیفیت کار هم توجه می‌شد، بنابراین در کنار کمیت، توانمندسازی به عنوان اولویت مورد توجه قرار گرفت.

رستمی با تأکید بر پرهیز از شعار گرایی در خصوص توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان اظهار داشت: چنین نگاهی به این حوزه نتیجه‌ای جز شکست نخواهد داشت.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان از برگزاری دوره‌های آموزشی دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی به عنوان کاری پایه‌ای خبر داد و افزود: در حال حاضر برای تمامی سمن‌ها هر ماه یک دوره مهارت‌افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد در حال برگزاری است.

رستمی افزود: ارائه طرح و برنامه توسط سازمان‌های مردم‌نهاد و داوری در شورای داوری استانی و حمایت تا سقف 7 میلیون تومان از جمله اقداماتی است که در حوزه‌های استانی صورت گرفته است.

معاون ساماندهی امور جوانان افزود: حمایت از طرح‌های ملی تا سقف 50 میلیون تومان توسط سمن‌های حوزه جوان یکی دیگر از اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین مشارکت اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان در مراکز تصمیم سازی حاکمیتی و دولتی را یکی دیگر از اقدامات در جهت توانمندسازی جوانان دانس و ادامه داد: هم اکنون هزار و سیصد جوان فعال، عضو ستادهای ساماندهی جوانان در کشور هستند که این اعضا می‌توانند در کنار مدیران استانی و کشوری بنشینند و در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت کنند.

معاون ساماندهی امور جوانان با اشاره به برگزاری انتخابات ملی برای مجمع ملی جوانان، گفت: مجامع نمایندگان خود را انتخاب کنند چرا که با این انتخابات در پی این هستیم که اولین پایه مجلس ملی جوانان را استوار سازیم و برای این فرایند ساختاری قانونی تبیین کنیم و حضور جوانان را در فعالیت‌های مختلف معنادار کنیم‌.

رستمی در خصوص فعالیت‌های بین‌المللی سازمان‌های مردم‌نهاد نیز ادامه داد: پیش از این امکان حضور در سازمان‌های بین المللی را نداشتیم که با تشکیل مجمع ملی جوانان قصد داریم جوانانمان را در فعالیت‌های سازمان‌های بین‌المللی از جمله یونسکو و بخش‌هایی از سازمان ملل که جوانان در آن بخش‌ها مشارکت دارند معرفی کنیم.

وی یادآور شد: پیش از این ساختار قانونی آن آماده نشده بود، که با تشکیل مجمع ملی جوانان نمایندگانی را ما در حوزه بین‌المللی به مجامع مختلف برون مرزی معرفی خواهیم کرد.

رستمی از برگزاری همایش نقش جوانان در اقتصاد مقاومتی در دی ماه با حضور معاون اول رئیس جمهور خبر داد و افزود: اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد در این همایش نقش آفرین هستند و ما موفق شدیم دومین پایتخت جهان اسلام در سال 2017 در شیراز را اخذ کنیم و این فرصت برای مجموعه اعضا سازمان‌های مردم نهاد است که طرح‌ها و برنامه هایشان در جمع کشورهای اسلامی را بیان کنند. برای تحقق آن نیز درصدد راه اندازی اولین کمپ رهبران ایرانی در شیراز هستیم و آن را تا پایان دولت یازدهم اجرایی خواهیم کرد.