نقش پلیس آگاهی در امنیت زائران در سه پایانه مرزی

 سردار محمدرضا مقیمی افزود: امسال پلیس آگاهی با تمام امکانات نرم افزاری و سخت افزاری و همچنین نیروی انسانی کارآمد نقش عظیمی در امنیت زائران را در سه پایانه مرزی مهران، شلمچه و چزابه ایفاء کرده است.

وی ادامه داد: تعداد ۶۰ نفر از کارکنان پلیس در راستای طرح اربعین در شهر مهران و چهار تیم نت بوک در مبادی ورودی شهرهای دهلران، ملکشاهی، چرداول و ایلام به منظور کنترل وسائط نقلیه ورودی به پایانه مرزی مهران به کارگیری شدند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا خاطر نشان کرد: استقرار دو تیم پلاک خوان سیار در ورودی شهر مهران قبل از پارکینگ اربعین و استقرار چهار تیم گشتی آشکار و پنهان در شهر مهران به منظور پیشگیری از سرقت های احتمالی از دیگر اقدامات این پلیس در راستای امنیت زائران اربعین حسینی(ع) است.

وی به شناسایی و دستگیری یک سارق به عنف اشاره کرد و یادآور شد: دو تیم از افسران تحقیق از متهمان احتمالی، در پایانه مرزی مهران مستقر هستند و به سرعت موضوعات محوله را در دستور کار خود قرار می دهند.

سردار مقیمی تصریح کرد: تعداد هشت نفر زن و مرد از طایفه خاص که اقدام به جیب بری و کف زنی می کردند، شناسایی و پس از تشکیل پرونده ، تحویل مراجع قضائی شدند.

وی گفت: در راستای معاینه اجساد ، تهیه سردخانه سیار به منظور نگهداری اجساد احتمالی با پزشکی قانونی و ستاد بحران استان هماهنگی لازم انجام شده و این امکانات در دسترس است.

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی به پیام ها و هشدارهای انتظامی اشاره کرد و یادآور شد: به میزان ۱۸۰ متر مربع بنر با موضوع هشدارهای انتظامی و راه های پیشگیری از سرقت در سطح شهر و پایانه مرزی مهران تهیه و نصب شده است.

وی ضمن قدردانی از ماموران انتظامی شهرستان مرزی مهران، گفت: در ابتدای آغاز همایش بزرگ اربعین حسینی(ع) شاهد تلاش شبانه روزی این عزیزان در همه حوزه ها بوده ایم که لازم است از همه این عزیزان که تمام توان خود را در طبق اخلاص گذاشته و در راه خدمت به زوار اباعبدالله الحسین(ع) تلاش کرده اند تشکر کنم.

سردار مقیمی به بحث پارک خودروها اشاره کرد و گفت: متأسفانه خودرو ها به صورت منظم پارک نشده و صاحبان پارکینگ ها نیز به تعهدات خود پایبند نبوده اند که می طلبد با حساسیت بیشتری این موضوع مدیریت شود تا زائران حین خروج از پارک دچار مشکل نشوند.