گردنبندقاپی به شیوه ایجاد تصادف صوری در مناطق شمال تهران+ عکس
در مورخه 28/08/1395 و در مراجعه راننده ی یک دستگاه خودرو سواری به کلانتری 101 تجریش ، مأمورین اطلاع پیدا کردند که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به گردنبندقاپی از راننده خودرو سواری و فرار در خلاف جهت خودروهای عبوری کرده اند . 
 
پرونده در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "گردنبندقاپی" و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 
 
اظهارات مالباخته : 
 
مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " در ساعت 16:00 مورخه 28/04/1395 در اتوبان صدر – حد فاصل شریعتی و بلوار کاوه ، با خودرو شخصی در حال تردد بودم که ناگهان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 قرمز رنگ با دو سرنشین ، از سمت آیینه راننده با خودرو برخورد کرد ؛ به درخواست ترک نشین صندلی عقب موتورسیکلت ، شیشه ی ماشین را پائین آوردم تا میزان خسارت وارده به آئینه خودرو را بررسی کنم که ناگهان این شخص دستش را به سمت گردن من پرتاب و رشته زنجیر همراهم به ارزش تقریبی 10 میلیون تومان را پاره و سرقت کرد ؛ در حین سرقت موفق به گرفتن دست سارق شده و حتی در حین کشاکش ، ساعت مچی سارق نیز پاره شد اما آنها پس از سرقت زنجیر موفق به فرار از محل شدند " . 
 
گردنبدقاپی با شگرد تصادف صوری/شناسایی قربانیان از میان سرنشینان خودروهای مدل بالا+تصاویر
 
شناسایی متهم در پرونده ای جداگانه : 
 
همزمان با وقوع سرقت های مشابه گردنبندقاپی به شیوه ایجاد تصادف صوری در مناطق شمال تهران ، پرونده جداگانه ای با دستگیری هشت سارق کیف قاپ و گردنبندقاپ در اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل شد ؛ در تحقیقات بعمل آمده از متهمین پرونده ، آنها در خصوص فعالیت سایر مجرمین و سارقین بعنف سابقه دار به کارآگاهان عنوان داشتند که عمده سرقت های گردنبندقاپی در مناطق شمال شهر تهران توسط یکی از مجرمین سابقه دار و حرفه ای در زمینه گردنبندقاپی و زورگیری بنام "بابک . الف" ( 28 ساله ) انجام می شود . 
 
با اطلاع خبر فعالیت های مجرمانه ی "بابک . الف" به پایگاه یکم پلیس آگاهی ، بهره گیری از تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته شده ی محدوده محل سرقت و چهره نگاری تصاویر متهمین و شناسایی تصویر "بابک . الف" به عنوان سارق اصلی از سوی مالباخته ، کارآگاهان پایگاه یکم موفق به شناسایی یکی از متهمین پرونده سرقت های گردنبندقاپی مناطق شمال تهران شدند . 
 
گردنبدقاپی با شگرد تصادف صوری/شناسایی قربانیان از میان سرنشینان خودروهای مدل بالا+تصاویر
 
دستگیری متهمین و اعتراف به دهها فقره گردنبدقاپی : 
 
کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی ، اطلاع پیدا کردند که "بابک . الف" اقدام به خرید یک باغ - ویلا در منطقه شهریار کرده است ؛ با شناسایی مخفیگاه متهم ، کنترل نامحسوس پلیسی این محل در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام در ساعت 10:30 مورخه 09/08/1395 ،  "بابک . الف" در زمان خروج از مخفیگاهش با یک دستگاه خودرو سواری پژو 206 سفید رنگ ، دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد . 
 
"بابک . الف" که به تازگی و با تأمین قرار از زندان خارج شده بود ، در همان تحقیقات اولیه صراحتا به دهها فقره گردنبندقاپی به شیوه تصادف صوری و یا زورگیری اعتراف و همدست خود بنام "مهران . م" ( 23 ساله ) را نیز معرفی کرد . 
 
"بابک . الف" در خصوص نحوه سرقت های خود به کارآگاهان گفت : "عمده سرقت های خود را از سرنشنیان خودروهای مدل بالا همچون بنز ، هیوندا ، خودروهای شاسی بلند و ... انجام می دادیم ؛ با ایجاد تصادف ساختگی آنها را مجبور به توقف می کردیم ؛ در مرحله ی اول سعی در گردنبد قاپی داشتیم اما اگر موفق به سرقت نمی شدیم ، با تهدید سلاح سرد سرقت خود را به اینبار شیوه زورگیری انجام می دادیم و در خلاف مسیر حرکت خودروها از محل دور می شدیم " . 
 
در ادامه رسیدگی به پرونده ، با شناسایی مخفیگاه مهران در شهرستان اسلامشهر ، او نیز در مورخه 12/08/1395 دستگیر و به همدستی با "بابک . الف" در دهها فقره گردنبندقاپی اعتراف کرد . 
 
گردنبدقاپی با شگرد تصادف صوری/شناسایی قربانیان از میان سرنشینان خودروهای مدل بالا+تصاویر
 
سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : متهمین به دهها فقره سرقت و گردنبندقاپی در مناطق شمال ،  شمال غرب ، شمال شرق و بعضا مناطق مرکزی شهر تهران بویژه در مناطق ولنجک ، صدر ، مقدس اردبیلی ، اتوبان چمران ، همت ، شریعتی ، نیاوران ، فرمانیه ، اندرزگو ، بلوار کاوه ، پاسداران ، هفت تیر و ... اعتراف داشته اند . 
 
سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند ، در پایان این خبر اعلام داشت : در ادامه رسیدگی به پرونده و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمین بویژه شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین از سوی مقام قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر – مسیر شرق به غرب – ابتدای خیابان قلندری شمالی مراجعه نمایند .