وقوع 60درصد جرائم تلفن همراه در تلگرام

سردار هادیان فر پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره مصوبه جدید دولت برای کانال های بیش از 5 هزار نفر گفت: این دومین نشست تخصصی معاونین دادستان ها و بازرسین پلیس فتا کشور است که طی دو روز در پلیس فتا برگزار میشود امیدواریم این جلسات منتج به نتایج بیشتر و بهتر شود.

وی گفت: اینکه کانال های بیش از 5 هزار عضو ساماندهی شوند مصوبه دولت نیست وزارت ارشاد کانال هایی که بیش از 5 هزار عضو دارد ساماندهی کند شاید در ده روز اینده سایتی که وزارت ارشاد برای ساماندهی تاسیس کرده فعال شود. ادمین کانال باید خودش را معرفی کند که احراز هویت شود.

هادیان فر گفت: در کشور بیش از 160 میلیون سیم کارت داریم 30 میلیون یا تشابه اسمی بود یا مجهول الهویه بود 20 میلیون ساماندهی شده 10 میلیون در حال بررسی است تخلفات برخی از اپراتورها برای واگذاری تعداد زیادی سیم کارت به یک نفر و فعال سازی انها تخلف بوده و باید با ان برخورد شود در ادامه مصوبه شورای عالی باید وزارت ارشاد ضوابطی را برای فعالیت کانال ها انجام دهد در ابن مصوبه مقرر شده پلیس فتا با نگرش جرایم اقتصادی و اجتماعی در این زمینه ورود کند.

وی گفت: طرح های پلیس فتا در سراسر کشور انجام میشود ضمانت اجرایی این طرح باید انجام شود. افرادی که درامد زیادی کسب می کنند حتما ثبت نام می کنند طبیعی است ضوابط وزارت ارشاد تدوین کرده ما با افرادی که ثبت نام نمی کنند برخورد می کنیم.

رئیس پلیس فتا گفت: کانال ها و نرم افزار تلگرام در رصد پلیس فتاست و با همکاری که با تلگرام و سرور های آن داریم فعالیت های کانال های مجرم فیلتر می شود.

وی تصریح کرد: از 152 پیام رسان در دنیا 52 پیام رسان فعال هستند 30 تا در ایران باید فیلتر بشوند امروز در شبکه های اجتماعی موبایل پایه 66 درصد جرایم‌مان در تلگرام اتفاق می افتد 20 درصد هم در اینستا و در واتس اپ کمتر از دو درصد جرایم داریم.

سردار هادیانفر گفت: باید سرور دسترسی در اختیار ما باشد تلگرام و واتس اپ و اینستاگرام در اختیار ما نیست تمایلی به دسترسی دادن به ایران نیست و در شورای عالی فضای مجازی به آنها فرصت داده ایم که امیدواریم تا سال اینده از ظرفیت های بومی خودمان استفاده کنیم.

رئیس پلیس فتا گفت: امسال 60 درصد جرایم فضای مجازی به برواشت های غیر مجاز برمی گردد و بیش از 86 درصد از این پرونده ها به نتیجه رسیده است.

وی اضافه کرد: آخرین پرونده در تهران بوده که هکر اطلاعات بانکی 800 مشتری بانک را هک کرده بود بانک خصوصی بود و فعلا در حال بررسی هستیم که آیا کارمندان بانک با آنها همکاری داشتند یا نه.

هادیانفر ادامه داد: یک باند قماربازی آن لاین هم منهدم شد که 23 میلیارد تومان کلاهبرداری و قمار بازی داشت تا حالا 3 هزار 323 کانال را در حوزه قمار بازی شناسایی شده اند در داخل و خارج 248 پرونده قضایی تشکیل شده و 184 نفر دستگیر شده اند و پول ها بلوکه شده است رسانه باید با پلیس فتا بیشتر فعالیت کنند بانک ها چرا به قماربازها درگاه می دهند نامه زده ایم که درگاه های اینترنتی نظام مند بشود