70 درصد معلولیت‌ها با آزمایش‌های قبل از ازدواج قابل پیشگیری است

مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار داشت: بودجه آموزش و پرورش استثنایی 3 برابر شده است و توانسته‌ایم در حوزه سرویس ایاب و ذهاب و خدمات حمایتی گام‌های بیشتری برداریم.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش استثنایی کیفی شده است، ادامه داد: در آزمون استخدامی اخیر ادارات، 300 سهیمه استخدامی از بین معلولان با تحصیلات بالا حضور دارند و با این روند سعی داریم زمینه اشتغال معلولان را نیز فراهم کنیم.

قدمی با تأکید بر اهمیت پیشگیری از معلولیت، تصریح کرد: 70 درصد معلولیت‌ها با آزمایش‌های قبل از ازدواج قابل پیشگیری است؛ باید از ازدواج‌های فامیلی بدون تست ژنتیک جلوگیری شود و فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری از معلولیت در کل جامعه ایجاد شود.

وی از شناسایی 27 هزار دانش‌آموز دیرآموز در سطح کشور در سال جاری خبر داد و گفت: در همین راستا محتوا و فیلم آموزشی ویژه معلمان مدارس عادی برای تدریس دانش‌آموزان دیر آموز تهیه شده و در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تفاوت‌های فردی، یکی از مقولات مورد توجه در آموزش و پرورش را شاخص توجه به تفاوت‌های فردی عنوان کرد و ادامه داد: هر چه نظام آموزشی انعطاف داشته باشد و سطح آموزشی مخاطبین را افزایش دهد دارای کیفیت است.