ارسال سه دستور جلسه شورای عالی جوانان به دفتر رئیس‌جمهور

محمدرضا رستمی با بین اینکه طی ۲ سال گذشته ستاد ساماندهی امور جوانان به طور مرتب در سطح ملی و استانی شکل گرفته است، افزود: براساس برنامه پنجم توسعه، ستاد ملی ساماندهی امور جوانان به عنوان واسطه با شورای عالی جوانان موظف است طرح ها و برنامه های حوزه جوانان را بررسی، تصویب و رصد کند.

وی در مورد تشکیل نشدن شورای عالی جوانان در دوره پیشین وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: شورای عالی جوانان در دوره گذشته یکبار تشکیل شد و اگر ضعفی در این زمینه وجود دارد به معاونت ساماندهی امور جوانان بر می گردد زیرا از سوی وزارتخانه همواره آمادگی برای تشکیل شورای عالی جوانان وجود داشته است.

معاون ساماندهی امور جوانان اضافه کرد: البته ما معتقدیم ضعفی در این زمینه وجود نداشته زیرا مقرر است تا جایی که مسائل جوانان قابل طرح و تصویب و رصد است، در سطح ستاد ملی ساماندهی امور جوانان انجام شود و در صورتی که مصوبه ای نیازمند سطح وزرا و رئیس جمهور باشد و قابل تصمیم گیری در سطح ستاد ساماندهی نباشد، شورای عالی جوانان تشکیل شود.

رستمی خاطرنشان کرد: در ۱۵ جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان، مصوبات زیادی داشتیم که طرح و تصویب شده است و فقط در مورد سه دستور در ستاد ملی به این نتیجه رسیدیدم که نیازمند تشکیل شورای عالی جوانان است.

وی ادامه داد: پیش نیاز تشکیل شورای عالی جوانان وجود سه دستور جلسه است و این سه دستور به دفتر رئیس جمهور ارسال شده تا به زودی شورای جوانان تشکیل شود.

معاون ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه اعتقادی به کار تبلیغاتی نداریم تا برای امور معمول دست به تشکیل شورای عالی جوانان بزنیم، اضافه کرد: همچنین مقرر شده است نشست‌های ملی با اعضای هیات دولت و جوانان داشته باشیم تا گفتگوی جوانان با اعضای دولت در دوره جدید شکل بگیرد.

رستمی افزود: نمایندگانی از جوانان و سمن‌ها از استانها و همچنین تهران، در این جلسات به اعضای دولت حضور خواهند داشت تا با تعدادی از اعضای دولت نشست‌ها و گردهمایی‌هایی برگزار و نظرات خود را ارائه دهند.