برگزار نشدن نمایشگاه در شهر آفتاب به دلیل ترس دولت از کاهش درآمد/ قالیباف همچنان رایزنی می کند

گروه اجتماعی- ناصر امانی معاون برنامه ریزی توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به این که امروز برگزار نشدن نمایشگاه ها در شهر آفتاب تبدیل به یکی از دغدغه های مدیران عالی شهر شده است، عنوان کرد: این در حالی است که مدیریت شهری برای کاهش ترافیک تهران و نیز به دلیل این که باری را از دوش دولت برداشته شود،اقدام به ساخت نمایشگاه شهر آفتاب کرد.

وی با اشاره به این که این نمایشگاه در بهترین نقطه شهر با تدابیر ویژه ای ساخته شد، عنوان کرد: قرارداد سه جانبه ای نیز بین شورای شهر تهران، شهرداری تهران و دولت منعقد شد تا نمایشگاه هایی که بازدید کننده زیادی دارد، در شهرآفتاب برگزار شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که انعقاد این قرارداد و امضای آن به معنی پذیرش قطعی از سوی دولت است، گفت: اما امروز برای ما جای سوال است که چرا نمایشگاه ها در شهرآفتاب برگزار نمی شود اما هیچ توضیح قانع کننده ای نمی شنویم.

امانی با اشاره به این که یکی از مواردی که دولت به عنوان دلیل به ما ارایه داده است کاهش درآمد برخی از مجموعه ها در نتیجه برگزاری نمایشگاه در شهرآفتاب است، گفت: اما این موضوعی است که پیش از انعقاد قرارداد سه جانبه نیز به آن واقف بودند، اما جاذبه درآمد برای برخی مجموعه ها باعث می شود که قرارداد نادیده گرفته شود.

وی در پایان با بیان این که رایزنی ها در این مورد تا کنون بی نتیجه مانده است، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری رایزنی های خود را در این حوزه انجام داده و رییس شورای شهر و شخص شهردار تعامل های بیشتری را با مقامات دولت در این خصوص خواهند داشت.


لیلی موسوی