«زاکانی» تبرئه شد/ عکس

علیرضا زاکانی، مردی که افشا کننده فساد دولتی‌هاست امروز به اتفاق آرا در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشد.

دادگاه بررسی اتهامات علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس صبح امروز در مجتمع دادگاه‌های کیفری استان تهران برگزار شد.

زاکانی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و نماینده مردم تهران در مجلس نهم که در دوران نمایندگی مجلس، مطالب متعددی در افشای مفاسد و پشت صحنه رانت خواری و آلودگی‌های اقتصادی مطرح می‌کرد.

 

وی با حضور در دادگاه به شکایت‌های مطرح شده از سوی وزارت نفت، معاونت حقوقی دولت یازدهم به دلیل افشاگری‌های زاکانی پیرامون قرارداد کرسنت و نیز سیداحمد موسوی از چهره‌های بانفوذ اقتصادی نزدیک به مشایی و حسین فریدون در حضور هیأت منصفه دادگاه مطبوعات دفاع کرد.

همچنین زاکانی در دوران نمایندگی، مطالب متعددی درباره مفاسد قرارداد کرسنت و شبکه فساد در قراردادهای نفتی و پولی و بانکی و خسارات چند 10 میلیاردی این قرارداد برای کشور مطرح کرده بود که در این خصوص نیز شکایت‌هایی از جانب مسئولان دولتی علیه وی مطرح شده است.

 

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی پس از پس از پایان جلسه دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: امروز بیش از یک ساعت و نیم لایحه دفاعیه خود را در پاسخ به شکایات مطرح شده به دادگاه ارائه دادم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره دلیل شکایت‌های صورت‌گرفته از وی به ویژه از سوی وزارت نفت، گفت:‌امروز چندین برابر آنچه که بابک زنجانی خطا کرده در همین دولت رخ داده است و در برخی موارد تا 8 دلار در هر بشکه به بعضی افراد تخفیف و پورسانت داده‌اند.

 

 

زاکانی ادامه داد: در ابتدای سال 95 جلوی این روند توسط یکی از مقامات عالی‌رتبه نظام گرفته شد، اما چندی پیش خبردار شدم که هنوز به بهانه قراردادهای گذشته این کار انجام می‌شود.

نماینده سابق مجلس گفت: چندین برابر فساد بابک زنجانی در این دولت به‌وقوع پیوسته ولی چون این دولت، دولت محرمانه‌هاست و همه چیز را مخفی می‌کند کسی از آن باخبر نمی‌شود.

وی تشکیل یک حرکت انقلابی در برابر شبکه‌های فساد را تنها راه مقابله با این شبکه‌ها دانست و تأکید کرد: امیدوارم صحبت‌های امروز من در دادگاه منشأ یک تغییر بزرگ شود چون مردم نمی‌نشینند که عده‌ای سرمایه آنها را به یغما ببرند.

 

زاکانی در پایان تصریح کرد: متأسفانه جای شاکی و متشاکی عوض شده و درشرایطی که ما می‌گوییم باید برخی پول بیت‌المال را برگردانند ولی به ما می‌گویند که برو و شکایت کن.

دبیر هیأت منصفه مطبوعات در خصوص رای دادگاه مطبوعات  گفت: هیأت منصفه مطبوعات امروز به اتفاق آرا «علیرضا زاکانی» را از اتهامات وارده تبرئه کرد.