دستگیری مدعیان کشف گنج در فاروق فارس

مصیب امیری در تشریح دستگیری مدعیان «گنج فاروق» گفت: دستگیر شدگان دو نفر هستند که از حدود یک ماه پیش برای اولین بار مدعی وجود گنج در فاروق مرو دشت شدند که این ادعای آنان باعث ایجاد تصاویر و  فیلم‌های ساختگی در این محوطه باستانی و انتشار آن‌ها در فضاهای مجازی شد.


وی با بیان اینکه این موضوع در همان روزهای اول ادعای این دو نفر از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس تکذیب شد، اضافه کرد:  بعد از آن، اداره کل میراث فرهنگی استان فارس از این دو نفر شکایت کرد که این شکایت در مراجع قضایی در دست بررسی است.

او افزود: در همین حال این دو نفر که همچنان مدعی وجود گنج در فاروق بودند، امروز به همراه اعضاء شورای تامین و دادستان مرودشت جهت صحت و سقم ادعاهای خود به محل مورد ادعا مراجعه که بعد از بررسی‌های لازم مشخص شد، هیچ گنجی در این منطقه نیست.

امیری ادامه داد: در همین ارتباط، دادستان مرودشت که در محل حضور داشت بعد از مشاهده محل مورد ادعا و اثبات عدم وجود گنج در این منطقه دستور بازداشت این دو نفر را صادر کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس هم چنین با اشاره به شایعات منتشر شده در فضای مجازی در این خصوص گفت: این اداره کل از منتشرکنندگان شایعات در فضای مجازی نیز به پلیس فتا شکایت کرده که این شکایت از سوی پلیس فتا در حال پیگیری است.