کمیته "تأمین معلمان آینده" راه اندازی می شود

 فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای معاونان دانشگاه فرهنگیان با اشاره به کم بودن سرانه دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه می‌تواند از طریق طرح‌های پژوهشی با کیفیت، درآمد خود را افزایش دهد.

 

وی ادامه داد: همه آموزش و پرورش در مدرسه خلاصه می‌شود و معلم، مهم‌ترین رکن مدرسه است بنابراین دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان باید ابتدا مهارت‌های لازم را فرا گیرند و سپس راهی مدارس شوند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ارتباط دانشگاه فرهنگیان باید با آموزش و پرورش بیشتر شود و پست‌های بیشتری به این دانشگاه اختصاص یابد و سعی شود اعضای هیأت علمی از نیروهای رسمی آموزش و پرورش باشند.

احمدی دانش آشتیانی خاطرنشان کرد: معلمی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل می‌شود باید آنقدر مسلط باشد که طرح درس خود را در قالب طرح پژوهشی تنظیم کند، چرا که اگر بخواهیم دانش‌آموز پژوهشگر داشته باشیم لازمه‌اش آن است که معلمانی پژوهنده تربیت کرده باشیم.

وی افزود: دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی از مهم‌ترین ارکان آموزش و پرورش هستند و تقویت آنها در دستورکار وزارتخانه است و تلاش می‌کنیم این دو دانشگاه به جایگاه اصلی خود برسند.

وزیر آموزش و پرروش با بیان ضرورت تخصیص پست و بودجه کافی به دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: باید سیستمی را طراحی کنیم تا دانشگاه فرهنگیان با بدنه آموزش و پرورش ارتباط تنگاتنگی داشته باشد و از این طریق اهداف سند تحول بنیادین نیز اجرایی شود.

احمدی دانش آشتیانی از تشکیل کمیته مشترک بین دانشگاه فرهنگیان و حوزه ستادی با عنوان کمیته تأمین معلمان آینده با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آینده نزدیک خبر داد.