مترو درآمدی ندارد که مالیات بدهد

هابیل درویش مدیرعامل شرکت مترو در مراسم افتتاح ایستگاه حسین آباد از خط 3 مترو تهران که امروز(دوشنبه) برگزار شد؛ اظهار داشت: دولت به زور چماق، چند صد میلیارد تومان در قالب بیمه مالیات و جریمه‌ای که ناحق بوده و مربوط به سال 89 است را با بستن حساب ما، ممنوع الخروج کردن اعضای هیئت مدیره و تعطیل کردن کار مترو از ما گرفت.

 

 وی تأکید کرد: امسال دولت هیچ کمکی به مترو برای توسعه حمل و نقل ریلی نکرده است، خودکشی کردن زیر ماشین بهتر از پول گرفتن از این ‌هاست.

 

مدیر عامل شرکت مترو بیان داشت: شش ماه است که پول به دست به اداره برق می‌روم تا به مترو برق بدهند ولی هنوز موفق نشدم .

 

درویش با اشاره به ناحق بودن جریمه پرداختی به دولت که مربوط به سال 89 است، افزود: مترو درآمدی ندارد که مالیات بدهد، تمامی هزینه‌های مترو از شهرداری تهران تزریق می‌شود، امسال علی‌رغم سختی‌های بسیار زیادی که کشیده‌ایم، بیشتر از هر سال کار کرده‌ایم و امیدواریم پروژه‌های مهم را تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.

 

وی با اشاره به هدف گذاری صد کیلومتری مترو گفت:‌ با این اتفاق مسافران مترو پایتخت 2 برابر خواهند شد و طبق فرمول‌های علمی انجام شده به این معناست که سالی 10 هزار میلیارد تومان صرفه جویی سوخت انجام خواهد شد.

 

مدیر عامل شرکت مترو گفت: اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی با فرهنگ ایثار و شهادت که از فرمایشات رهبری می‌باشد، در مترو به مرحله اجرا درآمده و به صراحت می‌توان اعلام کرد که صد در صد کارمان مطابق با فرمایشات رهبری است.

 

درویش تصریح کرد: بیش از 200 تولید کننده داخلی تجهیزات مترو را تکمیل می‌کنند که با این توانایی می‌توانیم تجهیزات مترو را به تمام خاورمیانه صادر کنیم.

 

وی تأکید کرد:‌ با رشد در توسعه حمل و نقل ریلی نه تنها نیاز کشور بلکه نیاز کشورهای همسایه را نیز مرتفع خواهیم کرد.

 

مدیر عامل شرکت مترو تصریح کرد: ایستگاه حسین آباد از خط 3 مترو تهران صد و ششمین ایستگاه از مترو تهران است، مراحل بهره‌برداری از ایستگاه‌های مترو تا کنون طبق روال برنامه پیش رفته و امیدواریم تا پایان سال نیز با بهره‌برداری سه ایستگاه دیگر خط 3 مترو تهران کامل شود.

 

درویش ادامه داد:‌ خط 3 جنوبی‌ترین نقطه تهران را به شمالی‌ترین نقطه آن وصل می‌کند و علاوه بر این با سایر خطوط مترو تهران نیز نقطه اتصالی دارد، این ویژگی‌ها این خط را از سایر خطوط مترو تهران متمایز کرده است، این خط 3 دو ساکنان منطقه جنوب تهران و شهرک‌های اقماری آن سرویس‌های ویژه‌ای خواهد داد.

 

وی با بیان اینکه برای یک ایستگاه 100 میلیارد تومان هزینه می‌شود، افزود:‌ بنا بر قانون حمل و نقل 50 درصد هزینه مترو را دولت باید متقبل شود اما امسال تاکنون هیچ پولی از دولت دریافت نکرده‌ایم، از دولت خواستاریم تا نگاه ویژه‌ای به مترو داشته باشد چرا که مترو به لحاظ ایمن و ارزان بودن عام المنفعه می‌باشد.

 

مدیر عامل شرکت مترو بیان داشت: ‌طبق پیش بینی‌های انجام شده بیش از یک میلیون سفر در این خط اتفاق خواهد افتاد، از امروز بیش از 25 تا 30 هزار نفر به سفرهای مترو اضافه خواهند شد.

 

درویش با اشاره به اینکه روزی پله برقی دغدغه مترو تهران بود افزود:‌با پیگیری شهرداری تهران گفت:‌ما در انبار خود پله برقی‌هایی را داریم که در صورت لزوم از آنها استفاده خواهیم کرد.