لزوم توجه به اراضی عباس آباد

مجتبی شاکری در سیصد و دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با تبریک هفته وحدت، بر این نکته تاکید کرد که یکی از بزرگترین استان‌های سنی‌نشین ایران استان گلستان است که 500 شهید اهل سنت در سال‌های دفاع مقدس داشته است. همچنین در استان کردستان 70 ماموستای شهید داشتیم. اینها نشانگر این است که ما در کنار برادران اهل سنت خونمان برای حفظ انقلاب به هم آمیخته است.

شاکری با تبریک پیروز شکوهمند مقاومت در حلب تاکید کرد: این پیروزی شکوهمند در حلب را باید بزرگ بداریم، چرا که موجب انسجام امنیت ملی و انقلاب ما است و این پیروزی نشان داد که مکتب امام چطور توانست رقم بخورد و چطور توانست در مقاومت در برابر اجماع استکبار خود را نشان دهد. 

وی افزود: اگر امام می‌گفتند بغض کینه مقدس‌تان را در برابر آمریکا در دل‌ها نگاه دارید، به این علت بود که این پوچی و پوکی آمریکا و مرتجعین غرب را مشاهده می‌کردند. 

شاکری ادامه‌ داد: بدانید مقاومت می‌تواند در همه عرصه‌ها سازنده باشد و نیازی نیست چشم بدوزیم برای حل مشکلات اقتصادی‌مان به اینکه آنچه می‌خواهند بکنند و چه فرجام‌هایی را بر ما تحمیل کنند یا نقض برجام کنند.

عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود به اهمیت اراضی عباس‌آباد تهران پرداخت.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد در این اراضی بسیار ارزشمند با 560 هکتار مساحت باید جدی‌تر توجه کنیم، اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که این پهنه باید پهنه‌ای سبز و برای کاربری‌های فرهنگی در سطح ملی و منطقه‌ای باشد اهمیت این فضا را نشان می‌دهد و باید تعریف عملیاتی شود. 

شاکری عنوان شرکت برای مدیریت این فضا را قالبی کوچک دانست و تاکید کرد که شرکت قالب کوچکی است برای این اهداف بلند و آنچه که از شرکت بیرون می‌آید کارکردی مدیریتی است نه کارکردی فرهنگی. 

وی نکته دیگری را در خصوص اراضی عباس‌آباد نوع تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌ها در این منطقه و ارتباط آن با شورای شهر را نامشخص دانست. همچنین در خصوص فعالیت در این اراضی دو نوع دیدگاه وجود دارد، یکی اینکه آنجا را با محوریت فرهنگ چنان جاذبه‌ای ایجاد کنیم که مردم بدون این فضای فرهنگی آنجا را پازلی کامل ندانند. دیگر اینکه در آنجا واحدهای تجاری راه‌اندازی کنیم که مردم برای حضور در این واحدهای تجاری به منطقه بیایند و حضور پیدا کنند.

شاکری در پایان تاکید کرد: به نظرم اگر شورای شهر در این خصوص حضور پیدا نکند، خطر بزرگی است که فرمان رهبر معظم انقلاب برای فرهنگی بودن این اراضی بر زمین باقی بماند.