اعلام نتایج  آزمون تشریحی قضاوت کی انجام می شود؟

حجت الاسلام علیرضا امینی در حاشیه افتتاح  نمایشگاه مرکز انتشارات و مطبوعات قوه قضائیه در خصوص جذب قضات در برنامه ششم توسعه، افزود: ما جذب ۸۰۰ قاضی را مدنظر داریم که امیدواریم مجلس موضوع را تصویب کرده و اعتبارات لازم تخصیص دهد.

وی درباره اینکه آیا از برنامه جذب قضات عقب هستید یا خیر، گفت: عقب نیستیم و در برنامه پنجم که چهار سال آن را انجام دادیم شاید ۴۰۰ نفر کمتر از برنامه عقب بودیم یعنی به ازای ۴۰۰۰ نفر ۳۶۰۰ نفر جذب کردیم.

امینی درباره اینکه برنامه جذب قضات در برنامه ششم توسعه چگونه است، افزود: هر آنچه که مجلس تصویب کند ما دنبال می کنیم.

وی درباره اینکه نتایج آزمون تشریحی قضاوت که قرار است در دی ماه برگزار شود چه زمانی اعلام می شود، گفت: نتایج آن در بهمن ماه اعلام می شود.

امینی درباره اینکه آیا در آزمون امسال قضاوت اعتراضی را داشته اید، افزود: خیر، اعتراضی واصل نشده است.

معاون رئیس قوه قضائیه در خصوص وضعیت بودجه قضائی سال آینده، افزود: طبیعتا نسبت به این بودجه رضایت نداریم و انتظارات بیشتری با توجه به تصویب و اجرای قانون آیین دادرسی جدید داشتیم اما به دلیل اینکه محدودیت در کل کشور است، این محدودیت را می پذیریم.

معاون رئیس قوه قضائیه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در برنامه ششم اولویت با جذب عمومی قضات است یا تخصصی، گفت: اولویت های ما کیفی است و کاری به اینکه نحوه جذب چگونه است نداریم زیرا کیفیت برای ما مهم است.

وی افزود: ما زمانی که نیازها را بررسی می کنیم ممکن است براساس آن نیازها جذب هایی داشته باشیم.

امینی درباره منابع بودجه پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: بودجه پژوهشگاه در ردیف بودجه های عمومی کشور قرار دارد که اکنون سه سال است که آن بودجه از ردیف بودجه های عمومی کشور تامین می شود.