برگزاری برنامه تهرانگردی به مناسبت بلندترین شب سال

رجبعلی خسروآبادی - مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران از برگزاری برنامه تهرانگردی به مناسبت بلندترین شب سال خبر داد و اظهار داشت: بنا به سنت دیرین که همه افراد خانواده در این شب دور هم جمع می‌شوند تهرانگردی شب یلدا با یک روز تاخیر و در نخستین شب زمستان با عنوان " تهرانگردی در بلندای یلدا برگزار شود.

خسروآبادی گفت: در این گشت که به صورت ویژه برای تعدادی از دانشجویان حوزه فرهنگ و گردشگری برگزار می‌شود سعی شده است تا علاقه‌مندان ضمن بازدید از آثار تاریخی تهران با آئین و مراسم‌های شب یلدا نظیر شعر خوانی، داستان سرایی آشنا شوند.

وی افزود: وظیفه ذاتی سازمان میراث فرهنگی صیانت از آئین‌های ملی است که سال ریشه در تاریخ، فرهنگ و باورهای مردم این سرزمین دارد.

خسروآبادی افزود: تلاش ما در میراث فرهنگی استان تهران آن است که آئین‌های ملی از سنت‌های اصیل خود فاصله نگیرد، البته آئین‌های ملی مثل شب یلدا که سینه به سینه در طول تاریخ منتقل شده است هجوم فرهنگ‌های بیگانه به سختی می‌توانند موجب انحراف آنها شود اما این موضوع سبب نمی‌شود که نسبت به حفظ آئین‌های ملی کوتاهی کنیم.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران نیز در این باره گفت: تخصصی شدن فعالیت‌های گردشگری در پایتخت بر اساس مناسبت‌های و آئین‌های ملی و مذهبی بخشی از فعالیت این ستاد شده است.

بی اطلاعی شهروندان تهرانی از جاذبه‌های گردشگری پایتخت

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: عمده فعالیت‌های گردشگری این ستاد دیگر معطوف به ایام عید نوروز و تعطیلات تابستان نخواهد بود بلکه در تمام طول سال و براساس سلیقه و ذائقه همه شهروندان گشت‌های تهرانگردی برنامه ریزی و اجرا خواهد شد که تاکنون بخشی از آن محقق شده است و اعتقاد داریم هنوز همه شهروندان از جاذبه‌های گردشگری پایتخت بازدید نداشتند.

فرزاد هوشیار افزود: خوشبختانه توانستیم جاذبه‌های گردشگری تهران را در کنار سایر جنبه‌های اقتصادی و سیاسی پایتخت پر رنگ تر از گذشته کنیم.

وی افزود: ارئه خدمات گردشگری در سامانه 137 شهرداری بیانگر رویکرد ویژه و مثبت شهرداری تهران به توسعه گردشگری پایتخت است.

گفتی است تهرانگردی ویژه شب یلدا با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و ستاد گردشگری شهرداری تهران تهران برگزار می‌شود.