نیروی انتظامی یک نهاد انسان محور است نه تجهیزات محور

سردار حسین اشتری در بیست و سومین همایش سراسری مدیران و روسای بهداشت، امداد و درمان  ناجا ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع الاول، اظهار داشت: حفظ سلامت جسم و روح برای هر انسانی واجب است و در نیروهای مسلح به دلیل اهمیت کارکنان، حفظ جان و سلامتی آنها از لحاظ روحی و جسمی بر عهده فرماندهان و مدیران واگذار شده است.

وی خطاب به مدیران و روسای بهداد ناجا، گفت: هر میزان که شما برای سلامت جسمی، روحی و روانی کارکنان گام بردارید علاوه بر اجر و ثواب معنوی، وظیفه و مأموریت خود را در این راستا انجام داده اید.

این مقام عالی انتظامی کشور تصریح کرد: امروز ناجا به دلیل تنوع مأموریت ها، گستردگی از لحاظ جغرافیایی که مأموران پلیس در اقصی نقاط کشور حضور دارند و نیز برخورد با جرایم متعدد نیازمند یک مجموعه بهداد قوی است.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: معاونت بهداشت، امداد و درمان در نیروهای مسلح خصوصا در نیروی انتظامی به دلیل نوع مأموریت ها از جایگاه و شأن خاصی برخوردار است.

سردار اشتری خطاب به مدیران بهداد ناجا گفت: مهم ترین پشتیبانی شما از کارکنان در انجام مأموریت ها، موضوع سلامت جسمی و روحی آنان است؛ در صورتی که یک نفر در سازمان بیمار شود این فرد علاوه بر از دست دادن روحیه کاری خود قطعا بیماری بر کیفیت و راندمان کار او تاثیر می گذارد به نحوی که در اجرای مأموریت ها دچار مشکل می شویم، از این رو به منظور شتاب بیشتر و اجرای بهینه مأموریت ها، مراقبت از کارکنان نقش بسیار مهمی دارد.

وی از نیروی انسانی به عنوان بهترین سرمایه سازمان ناجا نام برد و گفت: نیروی انتظامی یک نهاد انسان محور است نه تجهیزات محور؛ در بخش هایی از این نیرو، تجهیزات محوریت دارند اما بیش از ۹۰ درصدمأموریت های این سازمان بر انسان محور بودن آن تکیه دارد.

فرمانده ناجا بر تقویت اقدامات پیشگیرانه در مجموعه بهداد و نیز ارتقاء سطح آگاهی کارکنان در این حوزه تأکید کرد و گفت: باید سطح آگاهی کارکنان را در حوزه بهداشت و درمان افزایش دهیم البته انجام این گونه اقدامات نیز بایستی در رزم نیز انجام شود تا کمترین خسارت را شاهد باشیم.

این مقام عالی انتظامی کشور خاطر نشان کرد: تدوین اقدامات پیشگیرانه در راستای صیانت از کارکنان و پشتیبانی مأموریت ها باید یکی از برنامه های متداول معاونت بهداد ناجا باشد و به صورت مستمر این امر اجرایی و دنبال شود.

سردار اشتری یادآور شد: در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ ، با توجه به افزایش ۱۵ الی ۲۰ درصدی مأموریت های ناجا، تعداد شهدای این نیرو ۴۸ درصد کاهش داشت؛ همچنین درگیری مرزبانان با اشرار و گروهک های تروریستی طی این مدت ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی به طب رزم اشاره کرد و گفت: طب رزم از اهمیت بسیاری برخوردار است و برنامه ریزی لازم در این راستا به منظور اقداماتی که در عملیات ها باید انجام شود، یک ضرورت است.

فرمانده ناجا بر رسیدگی فوری و اقدامات درمانی برای کارکنان مجروح در مأموریت ها ، مصدوم در تصادفات و نیز بیماران تأکید کرد و گفت: باید بلافاصله اقدامات پزشکی برای درمان و معالجه آنها انجام شود تا خسارت کمتری را شاهد باشیم.

اشتری به خدمات درمانی سربازان اشاره کرد و گفت: در ارائه خدمات پزشکی به سربازان بیمار نباید هیچ تفاوتی میان آنها با فرماندهان، مدیران و کارکنان وجود داشته باشد.

این مقام عالی انتظامی کشور با بیان اینکه مراکز درمانی نیروهای مسلح خصوصا ناجا بایستی از بهترین مراکز باشند، گفت: مراکز درمانی ناجا باید حرف اول را در کشور بزنند که در این راستا بایستی طرح ها و برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد.

وی بر ارتقاء تخصصی در موضوعات درمانی تأکید کرد و گفت: ارائه خدمات درمانی به شهروندان از سوی مراکز درمانی ناجا باعث افتخار است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه آزمایشگاه های بسیار خوبی در پلیس مواد مخدر و فتا وجود دارد، گفت: مجموعه بهداد نیروی انتظامی باید سرآمد باشد و تا پایان برنامه ششم که پنج سال آینده است بایستی به این افق و چشم انداز برسیم.

سردار اشتری ادامه داد: به دلیل حضور کارکنان متعهد و مسئولیت پذیر در مراکز درمانی ناجا، هم اکنون وضعیت بیمارستان ها و مراکز درمانی این نیرو از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

فرمانده ناجا بر به روز شدن تجهیزات پزشکی و نوشوندگی بیمارستان ها و مراکز درمانی این نیرو تأکید کرد و گفت: نیروی انتظامی بر این امر اهتمام دارد.

این مقام عالی انتظامی به طرح امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: این طرح در ناجا به خوبی پیگیری شد و باید تداوم داشته باشد.

سردار اشتری با بیان اینکه نیروی انتظامی بهترین کارکنان را دارد و بیشترین خدمات را به شهروندان ارائه می دهد بر ارتقاء روحیه خدمتی کارکنان این نیرو تأکید کرد و گفت: معاونت بهداد ناجا باید به این مسئله توجه داشته باشد البته خدمت به کارکنان یعنی خدمت به امنیت کشور است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در حکم انتصاب اینجانب بر موضوع صیانت و معیشت کارکنان تأکید کردند، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح و در رأس آن سرلشکر فیروزآبادی رئیس سابق این ستاد و نیز سرلشکر باقری رئیس کنونی آن در این راستا اهتمام ویژه ای داشته اند.

فرمانده ناجا بر توجه و تکریم و ارائه خدمات درمانی به خانواده شهداء و جانبازان و متوفیان این نیرو تأکید کرد و گفت: باید پزشکان و کارکنان مراکز درمانی با این افراد با احترام برخورد کنند.