اعتماد مردم بالاترین سرمایه امداد است

 

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی مرجع عالیقدر در دیدار با فتاح رئیس کمیته امداد با اعلام این مطلب افزود: چند کار است که ضرورت دارد کمیته امداد آنها را انجام دهد. اولین کار این است که به مردم بگویید از پول صدقات آنها حقوق پرسنل خود را نمی‌دهید، دوم اینکه به آنها بگویید پول صدقات مردم را به خارج از کشور نمی‌برید و سوم اینکه به آنها بگویید زکات هر منطقه را در همان منطقه هزینه می‌کنید.

وی تصریح کرد: اینها را اطلاع‌رسانی دقیق کنید زیرا سرمایه کمیته امداد همان اعتماد مردم است و هر چه این اعتماد بیشتر شود موفقیت‌های شما هم بیشتر خواهد شد.

این مرجع عالیقدر تصریح کرد: گزارش مالی خود را پایان هر سال با رقم دقیق، میزان هزینه و میزان درآمد به مردم ارائه کنید زیرا اینها خیلی مؤثر خواهد بود در این که مردم به کمیته امداد اعتمادشان بیشتر از گذشته شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: نکته دیگر این است که کمیته امداد یکی از ابتکارات امام راحل بود گاهی انقلاب‌ها یک متنی دارند و یک حواشی که گاهی حواشی از متن ارزشش کمتر نیست. کمیته امداد شاید یک حاشیه باشد اما اهمیتش از متن انقلاب کمتر نیست.

وی با اشاره به اینکه من هر روز، روز خود را با انداختن صدقه در صندوق صدقه کمیته امداد آغاز می‌کنم، گفت: خیلی از مردم دلشان می‌خواهد به نیازمندان کمک کنند اما شاید نسبت به کمیته امداد نگرانی داشته باشند که باید شما تلاش کنید با اعتمادسازی این مشکلات و ترس‌ها از بین برود.

این مرجع عالیقدر گفت: یکی دیگر از نکاتی که شما باید به آن توجه کنید این است که مسائل فرهنگی خانواده‌ها باید برای شما دارای اهمیت باشد و به مسائل فرهنگی توجه ویژه کنید. من این را به شما بگویم که به نظر من برخی مسائل و بیماری‌های اقتصادی امروز کشورمان ناشی از همین مسائل فرهنگی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: همچنین از شما می‌خواهم که کارهایتان را اولویت‌بندی کنید. یعنی مشکلات و مسائل را احصا کنید و با تشخیص هر اولویتی آن را انجام دهید.

این مرجع عالیقدر به یکی از وظایف دولت اشاره کرد و گفت: دولت باید بیش از پیش به امداد کمک کند و به نوعی مشکلات احتمالی برنامه‌ها و کارهایش را با همین پرداخت صدقه حل کند.