وعده دولت برای پرداخت تمام پاداش بازنشستگان سال 1394

 منصور مجاوری روز شنبه افزود: پیگیری مستمر این وزارت برای پرداخت بدهی و برخی مطالبات فرهنگیان اختصاص اعتبار 2700 میلیارد تومانی سازمان برنامه و بودجه به آموزش و پرورش را همراه داشت.

 
وی گفت: با اختصاص این مبلغ اعتبار آموزش و پرورش استان ها قادر به پرداخت پاداش کلیه بازنشستگان سال 1394 و تسویه بخشی از مطالبات همه نیروهای حق التدریس شاغل و آزاد از ابتدای فروردین تا مهر ماه سال95 هستند.
 
مجاوری خاطر نشان کرد: حقوق و مزایای سرباز معلمان از ابتدای فروردین تا آذر ماه، نیروهای قراردادی از ابتدای سال تاکنون و کلیه مطالبات مربوط به بسته حمایتی مربوط به سال تحصیلی 95-1394 و برون سپاری و کارورزی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش تا مهر ماه سال جاری قابل پرداخت است.
 
مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش در ادامه اظهار داشت: از این مبلغ اعتبار، بخشی برای پرداخت برخی مطالبات پرسنلی سال های گذشته توزیع و ابلاغ گردید تا ادارات کل آموزش و پرورش استان ها نسبت به واریز مطالبات سال های قبل فرهنگیان اقدام نمایند.
 
وی ضمن تشکر از همراهی و مساعدت هیات دولت ابراز امیدواری کرد: با همکاری دفتر امور آموزش و پرورش در سازمان برنامه و بودجه و بررسی وضع اعتبارات سال جاری شاهد دستیابی به یک برنامه جمع بندی منسجم بوده و نسبت به اصلاح موافقتنامه ها و افزایش اعتبارات سال جاری به منظور تامین الباقی کسری اعتبار هزینه های اجتناب ناپذیر وضروری بر اساس مفاد قانونی اقدام لازم صورت پذیرد.
 
مجاوری تاکید کرد: با این کار انتظار می رود طی چند ماه آینده با کمبود منابع برای پرداخت هزینه های پرسنلی و ضروری خصوصا در زمینه بیمه تکمیلی و سایر هزینه های ضروری مدارس کمتر با مشکل مواجه شویم.
 
مدیر کل دفتر برنامه و بودجه آموزش و پرورش در پایان توجه بیش از پیش به بودجه منظور شده در لایحه سال 1396 هیات دولت به آموزش و پرورش را مهم دانست و گفت: اصلاح کلی رقم اختصاص یافته به آموزش و پرورش نگرانی و دغدغه خاطر این وزارت و فرهنگیان عزیز را مرتفع خواهد کرد.