ساماندهی دست فروشان فعال در سطح "محله کوثر" / گاراژ توکل به بوستان تبدیل می شود

به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهادی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در سطح محله کوثر واقع در منطقه 12 گفت: در حوزه سلامت و محیط زیست شهروندان، اقداماتی را به منظور ساماندهی مشاغل مزاحم و عاملین سد معبر به ویژه دست فروشان و خرده فروشان داشته ایم.

وی افزود: جمع آوری و ساماندهی معتادین و کارتن خواب ها نیز  به منظور جلوگیری از رها شدن وسایل تزریق مواد مخدر در سطح محله انجام شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به نظارت های مستمر انجام شده بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری تصریح کرد: به منظور جمع آوری مناسب زباله، شستشوی روزانه مخازن و اجرای طرح تفکیک زباله تر و خشک نظارت های جدی بر عملکرد پیمانکاران صورت گرفته تا آنها به درستی به وظایف خود عمل کنند.

پیرهادی از انجام بررسی های لازم به منظور جابه جایی و انتقال تیرهای برق واقع شده در وسط معابر ناشی از عقب نشینی  انجام شده ساختمان ها خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور سهولت تردد خودروهای امدادی به خصوص در خیابان یزدی تصمیم گرفته شد که تیرهای برق واقع شده در وسط خیابان جمع آوری شوند.

وی افزایش سرانه فضای سبز در سطح محله کوثر واقع در منطقه 12 را یک الزام دانست و بیان کرد: در حال حاضر پیش بینی احداث بوستان و فضای سبز در مکان پیشنهادی "گاراژ توکل" واقع در ابتدای خیابان خراسان و نیز در محدوده شرق محله صورت گرفته و به دنبال احداث این بوستان هستیم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران به بازسازی سنگفرش های خیابان های سطح محله کوثر اشاره کرد و گفت: بازسازی و ترمیم سنگفرش پیاده رو خیابان شهید کاظمی به زودی اجرایی خواهد شد ضمن اینکه مقرر شده ضلع شمالی پیاده رو شوش شرقی نیز سنگفرش شود.

 وی تاکید کرد: برای تامین روشنایی معابر و پیاده روهای سطح محل نیز اقداماتی را داشته ایم و امیدوار هستم این اقدامات طی ماه های آینده عملیاتی شوند.

پیرهادی از تبدیل بوستان ری به بوستان خانواده پذیر خبر داد و گفت: علاوه بر آغاز اقدامات به منظور تبدیل بوستان ری به بوستان خانواده پذیر، گسترش بوستان کوثر با پیشنهاد تملک املاک مجاور بوستان واقع در انتهای خیابان خراسان، کوچه شهید عمرانی فر نیز مطرح شده است.

 عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در خصوص اقدامات صورت گرفته در سطح محله کوثر در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک گفت: در این راستا، ساماندهی ترافیکی و توقف خودروها از خیابان تیر دوقلو تا چهارراه محمد تقی یزدی در دست بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نصب چراغ راهنمایی در چهارراه علیان و ساماندهی علائم و تابلوهای راهنمایی رانندگی در سطح محله نیز از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه بوده است.

پیرهادی با بیان اینکه امکان ساماندهی مینی بوس های خط شوش – ورامین وجود دارد، تصریح کرد: علاوه بر ساماندهی این مینی بوس ها، به دنبال احداث پارکینگ طبقاتی در سطح محله کوثر نیز هستیم.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در خصوص سرانه ورزشی محله کوثر اظهارکرد: امکان احداث مجموعه ورزشی چند منظوره در سطح محله به منظور افزایش سرانه ورزشی وجود دارد. ضمن اینکه افزایش فضای سرای محله با تملک ملک مجاور ساختمان سرای محله کوثر نیز امکان پذیر است.

وی با نامناسب توصیف کردن شرایط بافت فرسوده محله کوثر واقع در منطقه 12 بیان کرد: برای کاهش بافت فرسوده، بررسی امکان گسترش محدوده بافت فرسوده و اطلاع رسانی مناسب در خصوص بسته های تشویقی به منظور ساماندهی و نوسازی بناهای محله در دستور کار قرار گرفته است.

پیرهادی با تاکید بر لزوم تخصیص بودجه به منظور بهبود شرایط محله کوثر خاطرنشان کرد: به منظور تملک ملک مجاور بوستان کوثر در جهت گسترش فضای بوستان و همچنین احداث پارکینگ طبقاتی و احداث مجموعه ورزشی چند منظوره در محله کوثر باید اعتبارات ویژه ای برای منطقه در نظر گرفته شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران خواستار ورود جدی تر نیروی انتظامی به محلات شد و گفت: در محله کوثر منطقه 12، نیازمند پیش بینی استقرار کانکس پلیس به منظور حضور نیروی انتظامی جهت برقراری امنیت در سطح محل هستیم.