رشد 3 برابری کشف کالاهای قاچاق در پایتخت

علی اکبر پور احمد نژاد با اشاره به عزم جدی دستگاه های مسئول در استان تهران، برای مقابله و مبارزه با کالاها و محصولات قاچاق در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده اظهار داشت:یکی از مولفه های اساسی برای حصول سیاست و اهداف پیش بینی و تعریف شده در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، به مبارزه ومقابله با کالای قاچاق به عنوان یکی از آفات جدی در حوزه اقتصادی کشور معطوف می شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا وارز در استان تهران عنوان کرد:برای دستیابی به موفقیت مضاعف در برخورد و کنترل و مهار کالا و محصولات قاچاق، باید فضا برای قاچاقچیان ناامن شده و هر آنچه بر میزان این ناامنی افزوده شود، ریسک پرداختن به چنین فعالیت هایی افزایش می یابد و در چنین شرایطی، فعالیت های مرتبط با این موضوع، با اُفت بیشتری مواجه خواهد شد.

وی افزود:یکی از الزامات ایجاد ناامنی برای قاچاقچیان به برخورد های سلبی و قهری معطوف می شود که در این حوزه در طول ماه های گذشته به توفیقات بسیار ارزنده ای نائل شده ایم.

پوراحمد نژاد عنوان کرد:رشد سه برابری کشفیات کالاها و محصولات قاچاق در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه، موید صحت این ادعا است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت:آنچه که در خصوص حصول این موفقیت حائز اهمیت بوده، به تمرکز برخورد با قاچاقچیان کلان معطوف می شود و در این عرصه برخوردها با عوامل خُرد وعوام در اولویت اصلی نبوده است.

وی یادآور شد:نکته حائز اهمیت در این ارتباط، به افزایش 20درصدی تشکیل پرونده ها معطوف می شود که علیرغم افزایش میزان کشفیات، حجم و کثرت تشکیل پرونده ها در مقایسه با میزان کشفیات، ناچیز به نظر می رسد که این امر با اتخاذ تدابیری موثر، هوشمندانه و همگرایی و هم افزایی فزاینده حاصل شده و امیدواریم در آینده نیز این روند استمرار یابد.