مراقب نرم افزارهایی که روی گوشی خود نصب می کنید؛ باشید

سرهنگ علی نیک نفس اظهار داشت: براساس رصدهای انجام شده در فضای مجازی و برنامه های موبایل پایه، بیش از 1600 برنامه ویژه تلفن همراه در فضای مجازی برای دانلود وجود دارد. این برنامه ها هر کدام می تواند در صورت عدم توجه کاربران به یکی از نرم افزارهای جاسوسی تبدیل شده و پدید آورندگان آنها به راحتی تمامی اطلاعات داخل تلفن همراه فرد را سرقت کنند. 

 
وی با تاکید بر اینکه دانلود نرم افزار باید از سایت ها و برنامه های مجاز و قانونی انجام شود، تاکید کرد: علاوه بر دانلود از مراکز مجاز، باید به میزان دسترسی برنامه به اطلاعات داخل گوشی تلفن همراه توجه کرده و از دانلود برنامه هایی که دسترسی زیادی می خواهند باید جلوگیری کرد. 
 
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا افزود: بسیاری از برنامه ها و اپلیکیشن ها به بهانه نصب خواستار دسترسی به اطلاعات تلفن همراه می شوند که این موضوع می تواند بهانه ای برای جاسوسی از اطلاعات فرد، سرقت اطلاعات و سپس اخاذی شود. 
 
نیک نفس تصریح کرد: بارها هشدار داده ایم که برخی لینک های دانلود نرم افزا که در صفخات وب قرار گرفته است به هیچ وجه دارای اصالت نیست و افراد بدون توجه میزان دسترسی که برنامه از آنها می خواهد، اجازه نصب نرم افزار را می دهند. این نرم افزارها با سطح دسترسی که دریافت می کنند، به دفترچه تلفن، عکس ها و فایل های شخصی دسترسی پیدا می کنند.