توضیحات اژه ای درباره هزینه‌های انتخابات ریاست جمهوری

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه انجمن صنفی منحله روزنامه‌نگار به رغم وجود انجمن جدید به صورت غیرقانونی ثبت و حتی بحث سوال از وزیر در مجلس به میان آمده است، گفت: یک زمانی انجمنی با همین نام وجود داشت که تعطیل شد و دادستانی جلوی آن را گرفت. بعد از آن آقایان پیش خود من آمدند و گفتند که می‌خواهند دوباره فعالیت کنیم که پاسخ دادم دیگر با این نام افراد نمی‌توانند کار کنند.

وی توضیح داد: اینها ظاهرا رفتند و تغییر نام دادند که دادستانی و وزارت کار باید بررسی کنند تا اگر تشابه اسمی با سایر موارد موجود وجود دارد اجازه فعالیت ندهند و اگر هم اجازه دادند شکایت کرده و آن را ابطال کنند. بنابراین دادستانی و وزارت کار باید دقت کنند تا یک کاری شروع نشود تا بعدا ابطال شود.

اژه‌ای در پاسخ به سوال دیگری در خصوص حساب‌های قوه قضائیه مبنی بر اینکه پیش از ریاست آملی لاریجانی حق امضای این حساب‌ها با معاونت مالی قوه قضائیه بوده و بعد از حضور آیت‌الله آملی لاریجانی در قوه قضائیه این امضا به وی داده شده است، گفت: چنین چیزی نیست و این مسئله اشتباه است. 

سخنگوی قوه قضائیه در بخش دیگری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره هزینه‌های انتخابات ریاست جمهوری گفت: در رابطه با انتخابات مسلما پول‌هایی خرج می‌شود و قانون انتخابات که سیاست‌های کلی آن ابلاغ و بخشی نیز در جریان است حتما خوب و مفید است.

وی گفت: مردم انتظار دارند هزینه‌هایی که در انتخابات می‌شود، شفاف شود زیرا هزینه‌های انتخاباتی بالا گرفته است.