به گزارش فارس، عصر ۱۲ مرداد سال ۸۸، مأموران پلیس آگاهی شهرستان ورامین از وقوع قتل دلخراش یک زن مسن و نوه ۹ ساله وی در خانه دختری او، باخبر شدند.

وقتی به خانه برگشتم با سر بریده مادر و دخترم روبه‌رو شدم

زن میانسالی که در این حادثه مادر و دخترش را از دست داده بود، ‌ به مأموران گفت: صبح زود از خانه به همراه شوهرم خارج شدم، اما عصر که برگشتیم با اجساد مادر و دخترم که سرشان بریده شده بود مواجه شدیم. مقداری از طلاهای مادرم و یک گوشی تلفن همراه به سرقت رفته است.

تحقیقات از تعدادی از مظنونان قتل، که بسیاری از آنها در محدوده سکونت مقتولان حضور داشتند آغاز شد اما تا مدتی هیچ سرنخی از قاتل یا قاتلان به دست نیامد.

قاتل؛ کسی که هیچ‌کس به او مظنون نشده بود

بعد از دستگیری قاتل، اولیای‌دم، در کمال تعجب با مرد همسایه خود رو به رو شدند که به هیچ‌وجه او را به عنوان مظنون معرفی نکرده بودند و به او اعتماد کامل داشتند.

شاهین، در اعترافات خود در مراحل مختلف تحقیقات مدعی شد که از چند روز قبل تصمیم به سرقت از خانه همسایه خود گرفته است ولی روز حادثه برای عملی کردن نقشه خود و شناسایی نشدن، مجبور به قتل «نگین» ۹ ساله و مادربزرگ او شده است.

تشریح قتل از زبان شغال " سیاه "

شاهین گفت: بعد از اینکه به بهانه قفل بودن در خانه، از مادربزرگ نگین خواستم در را باز کند تا از طریق خانه وارد خانه خود شوم، او جلوتر از من به سمت حیاط رفت که در یک لحظه از پشت چاقویی به پهلویش زدم و بعد از آن سرش را جدا کردم. او قبل از مرگ، مقداری از موهای مرا کند.

نگین شاهد قتل مادربزرگش بود / او را هم کشتم

وی ادامه داد: بعد از اینکه دستهایم را شستم، متوجه شدم که نگین از خواب بیدار شده و مرا دیده است؛ بعد از اینکه او را مورد آزار و اذیت قرار دادم، دست و پایش را با آستین لباسش بستم و به طبقه بالا رفتم و موبایلی را برداشتم؛ وقتی برگشتم، متوجه شدم که دست‌های نگین باز شده است، او را خفه کردم و در نهایت با چاقو سرش را بریدم و از خانه خارج شدم.

۲۰ آذر ۸۹؛ محاکمه شغال سیاه

قرار مجرمیت شاهین با توجه به اعترافات صریح از سوی دادسرای جنایی صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۷۷ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد که صبح روز ۲۰ آذر سال گذشته به ریاست قاضی اکبر ساعی برگزار شد.

در ابتدای جلسه اصغری‌روشن، نماینده دادستان با اشاره به کیفرخواست صادره گفت: اتهام انتسابی به متهم مبنی بر ۲ فقره قتل عمدی و سرقت مقرون به آزار محرز است و خواستار مجازات وی هستم.

اولیای‌دم نیز در جایگاه قرار گرفتند و با درخواست قصاص متهم، از قاضی ساعی خواستند این حکم در ملاءعام اجرا شود.

ادعای جدید متهم در دادگاه: من همدست داشتم

متهم در جایگاه قرار گرفت و علیرغم اینکه تا قبل از این، ‌ ۸ بار به صراحت مدعی شده بود که با نقشه قبلی و به تنهایی مرتکب این جنایت شده، امروز مدعی شد که با دو نفر از دوستانش به نام‌های یدالله و فرامرز این کار را کرده است. متهم یک بار دیگر هم مدعی شده بود با افرادی به نام سجاد و رضا قتل را انجام داده است که آن را دروغ و متأثر از حرف‌های دیگر زندانیان خوانده بود.

شاهین در تشریح حادثه گفت: با دوستان وارد خانه شدیم که فرامرز پیرزن را از پشت با چاقو زد؛ من رو به روی او قرار گرفتم تا طلاهایش را درآورم، اما موهای مرا کشید که فرامرز مجبور شد با چاقو گردن او را بزند.

وی افزود: بعد از اینکه دستهایمان را شستیم، من و یدالله به طبقه بالا رفتیم و وقتی برگشتیم متوجه شدیم فرامرز نگین را هم به قتل رسانده است.

برگزاری عروسی قاتل در خانه مقتول

قاضی ساعی گفت: خانواده مقتول به قدری با تو صمیمی بودند که به هیچ‌وجه به تو مظنون نشدند و این به دلیل سابقه آشنایی بوده است و حتی عروسی تو در خانه آنها برگزار شد.

شاهین در پاسخ به سؤال قاضی که طلاها را چه کردی گفت: نه طلایی به دستم رسید و نه پولی؛ همه آن را یدالله و فرامرز بردند.

قاضی به اظهارات یدالله مبنی بر اینکه طلاها را شاهین به او داده و مدعی شده که متعلق به همسرش است، برای شاهین خواند و شاهین آنها را تکذیب کرد.

برای آدم معتاد، ‌ هزار تومان هم گنج است

شاهین با بیان اینکه هیچ دلیل و مدرکی برای اثبات همراه بودن آنها با خود ندارد، در پاسخ به این سؤال که ارزش طلاها چقدر بود که مرتکب ۲ قتل با این خشونت شدی گفت: بیش از ۲ سال است که به شیشه و کراک اعتیاد دارم و برای یک فرد معتاد، هزار تومان هم ارزشمند است.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر صحنه قتل نگین را ندیدی، چگونه آن را به طور دقیق بازگو کردی، گفت: فرامرز بعد از قتل و خروج از خانه، ‌ ماجرا را تعریف کرد.

قاضی از متهم سؤال کرد که اگر طلاها را یدالله دزیده است، پس چرا تو مبلغ آن را به خانواده مقتول پس دادی گفت: پول را بدون اجازه من از حسابم برداشت کردند.

دفاع از موکل با استناد به مرغ!

بعد از اظهارات شاهین، وکیل وی در جایگاه قرار گرفت و در اظهارات خود گفت: من در زندان با موکلم صحبت کردم و متوجه شدم که او ۴ بار اظهارات متفاوتی ارائه کرده است. من یک بار به او گفتم ۲ مرغ مقابلت قرار می دهم و اگر توانستی یکی را بکشی و دیگری را بگیری، قبول می کنم که تو قاتلی.

وی با بیان اینکه موکلش از سوی افرادی تهدید شده است گفت: موکل من برای حفظ جان خانواده‌اش حقیقت را نمی گوید. یکی از کسانی که موکل من نام او را آورده، توسط شاهدانی، قبل از قتل همراه او دیده شده و او کسی است که از گذشته با پدر نگین، آشنایی داشته است. آنها روز حادثه با پراید به منزل پدر نگین رفته بودند.

وکیل مدافع شاهین افزود: درخواست تحقیقات بیشتر هم درباره اظهارات موکلم و هم درباره سلامت روانی او را دارم.

قاضی ساعی خطاب به وکیل متهم گفت: خودروی پراید موردنظر شما، مربوط به این پرونده نیست و تحقیقات لازم درباره آن صورت گرفته است.

شاهین در جایگاه قرار گرفت تا آخرین دفاعیات خود را بگوید، اما فقط گفت: من همدست و شریک جرم داشتم و حرف دیگری ندارم.

ادامه جلسه دادگاه، برای رسیدگی به اتهام آزار و اذیت متهم، به صورت غیرعلنی برگزار شد.

قصاص، اعدام، حبس و شلاق، مجازات شغال " سیاه "

بعد از ختم جلسه، قاضی ساعی به همراه مستشاران دادگاه(محمدی کشکولی، سالاری، بومی و مرادی) وارد شور شدند و حکم پرونده را اینگونه صادر کردند: شاهین به اتهام قتل عمدی به ۲ بار قصاص، به اتهام تجاوز به نگین به اعدام، به اتهام سرقت مقرون به آزار به ۱۰ سال حبس و تحمل ۷۴ ضربه شلاق و همچنین رد اموال مسروقه محکوم شد.

بعد از اینکه پرونده از سوی دیوان عالی کشور تأیید شد و به دادگاه کیفری استان تهران بازگشت، پرونده به واحد اجرای احکام فرستاده شد.

صبح روز گذشته، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اعلام کرد که متهم صبح روز چهارشنبه در خیابان فردوس و در ملأعام به دار مجازات آویخته خواهد شد.

پایان پرونده سیاه یک شیطان‌صفت

سرانجام صبح امروز، متهم این پرونده در ملأعام و در مقابل چشم بسیاری از مردم به دار مجازات آویخته شد.