تعیین تکلیف واحدهای تجاری محدوده امام زاده قاسم/ باغ "ناریان" به فضای فرهنگی تبدیل می شود

به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله امام زاده قاسم واقع در منطقه یک تهران گفت: انباشت زباله در جوهای محله امام زاده قاسم به یکی از معضلات شهروندان ساکن در این محل تبدیل شده بود که برای حل این معضل می بایست لایروبی انهار سرپوشیده و جوی های محله بیشتر و بهتر انجام شود که با این اتفاق از انباشت زباله جلوگیری شده و از آلودگی ها کاسته خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری را یک الزام دانست و تصریح کرد: به منظور جمع آوری به موقع زباله در سطح محله، لازم است بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری نظارت بیشتری شود ضمن اینکه باید تعداد مخازن جمع آوری زباله در محله امام زاده قاسم نیز افزایش یابد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در خصوص وضعیت فضای سبز محله امام زاده قاسم واقع در منطقه یک اظهارکرد: برای جلوگیری از آسیب دیدگی درختان و فضای سبز منطقه باید نظارت مستمر بر آبیاری و نگهداری از درختان و فضای سبز محله در دستور کار قرار گیرد.

پیرهادی خاطرنشان کرد: پس از بررسی درخواست های شهروندان ساکن در محله امام زاده قاسم، مشخص شد که شهروندان این محله تاکید ویژه ای به موضوع احداث فضای سبز، بوستان و فضای بازی کودکان در سطح محله دارند.

وی در رابطه با وضعیت حال حاضر میدان امام زاده قاسم واقع در محله امام زاده قاسم اذعان کرد: لازم است در این میدان یک آب نمای ویژه نصب شود تا به زیبایی میدان افزوده شده و در کنار آن باید بهسازی و زیباسازی مسیر میدان امام زاده قاسم منتهی به حرم امام زاده نیز در دستور کار قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با اقدامات عمرانی صورت گرفته در سطح محله امام زاده قاسم گفت: خوشبختانه تاکنون در حوزه عمران و حمل و نقل و ترافیک منطقه اقدامات خوبی انجام شده و پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد امکان بهسازی محیطی و رفع مشکل ترافیکی میدان امام زاده قاسم وجود دارد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ترافیک موجود در خیابان باهنر واقع در محله امام زاده قاسم را یک معضل برای شهروندان این محله دانست و بیان کرد: باید کار ساماندهی ترافیکی خیابان باهنر به منظور کاهش ترافیک در این منطقه انجام شود و در کنار آن، اصلاح هندسی ورودی کوچه درمان به خیابان گلابدره و همچنین خیابان مرجان نیز برای جلوگیری از بروز تصادفات نیز در راس برنامه ها قرار گیرد.

پیرهادی احداث فضاها و مجموعه های ورزشی آبی اعم را یکی از نیازهای اهالی محله امام زاده قاسم واقع در منطقه یک دانست و تاکید کرد: علاوه بر ساخت این مجموعه باید ساختمان سرای محله نیز تجهیز و تعمیر گردد.

وی خواستار ارائه مساعدت ها به مساجد سطح محل امام زاده قاسم شد و تصریح کرد: باید در مساجد محل، کار محوطه سازی انجام شود ضمن اینکه برخی از مساجد نیازمند تعمیرات و تجهیز هستند که برای انجام این کارها نیاز است مساعدت های کافی صورت گیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به درخواست های ارائه شده از سوی اعضای شورایاری محل به منظور برپایی تورهای گردشگری برای ساکنین محله امام زاده قاسم گفت: اعضای شورایاری محل درخواستی مبنی بر مساعدت به سرای محله به منظور برپایی تورهای گردشگری را ارائه کرده اند که لازم است درخواست آنها مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: همچنین امکان پرداخت بودجه مصوب به سرای محله به منظور تامین هزینه های جاری سرای محله وجود دارد و این پیشنهاد نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

پیرهادی در خصوص وضعیت فضاهای فرهنگی موجود در محله امام زاده قاسم خاطرنشان کرد: احداث و توسعه فضاهای فرهنگی در سطح محله یک الزام است و در این رابطه پیشنهاد تملک باغ "ناریان" برای تبدیل به فضایی فرهنگی مطرح شده است.

وی در رابطه با مشکلات پیش آمده برای سرای محله امام زاده قاسم برای پرداخت قبوض آب و برق اذعان کرد: امکان تغییر تعرفه قبوض آب و برق ساختمان سرای محله به تعرفه فرهنگی وجود دارد و باید در این خصوص اقداماتی صورت گیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران به لزوم نظارت بر نحوه ساخت و سازهای سطح محله تاکید کرد و گفت: ساخت و سازها در سطح محله باید مبتنی بر ضوابط و چارچوب طرح تفصیلی باشد و در این رابطه اقداماتی انجام شده است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ساختمان های رها شده در بخش شمالی امام زاده قاسم بیان کرد: باید نسبت به تعیین تکلیف ساختمان های رها شده شمال میدان امامزاده قاسم اعم از حمام، مغازه ها  و ... هر چه سریع تر اقدام شده زیرا این اتفاق می تواند در ساماندهی منظر شهری نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

پیرهادی اختصاص بودجه برای احداث مجموعه ورزشی و همچنین افزایش فضای سبز در سطح محله امام زاده قاسم را یک الزام دانست و اذعان کرد: برای احداث مجموعه ورزشی آبی در سطح محله و همچنین احداث فضای سبز، بوستان و فضای بازی کودکان باید اعتبارات ویژه ای به محله اختصاص یابد.

وی همچنین خواستار تملک باغ "ناریان" واقع در محله امام زاده قاسم شد و گفت: به منظور احداث و توسعه فضاهای فرهنگی در سطح محله تملک باغ ناریان پیشنهاد شده و برای این کار لازم است اعتبارات ویژه ای تخصیص یابد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران همکاری نیروی انتظامی با شهرداری را در تامین امنیت سطح محله امام زاده قاسم یک الزام دانست و تاکید کرد: برای این منظور باید تعداد گشت های نیروی انتظامی در سطح محل افزایش یافته تا آمار سرقت های صورت گرفته در سطح محل کاهش یابد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به درخواست های شهروندان ساکن در محله امام زاده قاسم به منظور راه اندازی یک درمانگاه در سطح محله خاطرنشان کرد: در سطح محل نه درمانگاه و نه بیمارستان وجود دارد و لازم است سایر دستگاه های اجرایی برای حل این مشکل برنامه ریزی کنند.

پیرهادی در خصوص وضعیت تیرهای چراغ برق موجود در منطقه اظهارکرد: هنوز شاهد وجود تیرهای برق چوبی در سطح محله هستیم که این یک ضعف به شمار می آید و باید هر چه سریع تر نسبت به تعویض این تیرها اقدام شود.

وی با بیان اینکه  باید هرچه سریع تر وضعیت واحدهای تجاری واقع در محدوده امام زاده قاسم مشخص شود گفت: علاوه بر تعیین تکلیف این واحدهای تجاری تکمیل گنبد امام زاده که سال ها بلاتکلیف رها شده است نیز یک الزام به شمار می آید.