برخورد با فروشنده های دوره گرد نیاز به قانون دارد/ ارایه لایحه به شورای شهر بدین منظور

گروه اجتماعی- ناصر امانی معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به فعالیت فروشنده های دوره گرد و آلودگی صوتی که برای شهروندان ایجاد می کنند، خاطرنشان کرد: این خودرها در حال حرکت هستند و شهرداری نه می تواند آنها را شناسایی کند و نه می تواند اموال آنها را به عنوان دستفروش ضبط کند و بعدا دوباره در اختیار آنها بگذارد.

 

وی با اشاره به این که شهرداری بر اساس قانون زمانی می تواند به عنوان جرم با دوره گردی و دستفروشی مقابله کند که منجر به سدمعبر شود، ادامه داد: لذا تنها زمانی که این خودروها در نقطه یا توقف کرده و مانع تردد مردم شوند، شهرداری می تواند فعالیت آنها را متوقف کند.

امانی گفت: رسیدگی به آلودگی صوتی ایجاد شده  سلب آسایش شهروندان به دلیل فعالیت فرشنده های دوره گرد نیز به مجموعه ای غیر از شهرداری مرتبط است و نیروی انتظامی و مقام قضائی می تواند به این امر رسیدگی کند.

وی با بیان این که رسیدگی به فعالیت فروشنده های دوره گرد که با بلندگو برای مردم مزاحمت ایجاد می کنند نیازمند قانونی شفاف است، گفت: در گفت و گو با معاونت خدمات شهری می تواند جزییات فعالیت فروشنده های دوره گرد را شناسایی و در قالب لایحه ای به شورای شهر تهران تقدیم کرد تا برای برخورد با این نوع دستفروش ها مجوز قانونی برای دفاع از اقدام ماموران شهربان در مراجع قضایی داشته باشیم.

معاون شهردار تهران در پایان همچنین به اقدام شهرداری تهران در تاسیس بازارهای فروش وسایل دست دوم و نیز بازرچه هایی برای فعالیت دستفروش ها اشاره و اظهار کرد: اما هیچ یک از این گروه ها به دلیل این که با فعالیت خارج از بازارها و بازارچه ها به سود بیشتری می رسند، از قانون تمکین نمی کنند.


لیلی موسوی