به گزارش فارس، اعظم السادات فراهی پیش از ظهر امروز در نشست مشاوران و رابطان بانوان دستگاههای اجرایی خراسان جنوبی، زنان خراسان جنوبی را زنانی متعهد و دلسوز توصیف کرد و اظهار داشت: زنان این استان تا کنون در عرصههای مختلف فرهنگی و اجتماعی افتخارات زیادی را آفریدند.

وی با بیان اینکه تغییر در متون رشته‌های علوم انسانی یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری است، افزود: متون رشته‌های علوم انسانی باید بر طبق فرهنگ و اصول دینی اسلام تغییر پیدا کند.

همسر رئیس جمهور از تدوین دو بسته اصلی در شورای عالی انقلاب کشور خبر داد و اظهار داشت: یکی از این بسته‌ها برنامه جامع علمی کشور است که به اتمام رسیده است و در این غالب سیاست‌های کلی مشخص شده و باید وزراتخانه‌ها برنامه‌های خود را برای اجرای شدن این بسته‌ها ارائه کنند.

وی شرایط داشتن جامعه ایده‌آل را گسترش فرهنگ حجاب و عفاف عنوان کرد و گفت: زنان جامعه ما می‌توانند با حفظ موازین اسلام در برنامه‌های کلان کشور شرکت کنند.

فراهی ادامه داد: عفاف در جامعه ما وجود دارد چراکه فرزندان ما در این جامعه رشد پیدا کرده‌اند و در معرض تربیت اسلامی بوده‌اند و باید این مسائل گسترش بیشتری پیدا کند.

وی اظهار داشت: پیش از انقلاب حفظ حجاب و عفاف با ارتباط محکم خانواده و فرزند محقق می‌شد و این مفاهیم اسلامی را منتقل می‌کردند ولی با پیروزی انقلاب اسلامی حاکمیت نیز برای انتقال این مفاهیم اسلامی وارد شد و تحولی در این ارتباط به وجود آمد.

همسر رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های کلان صورت گرفته در حوزه زنان گفت: یکی از این برنامه‌ها طرح جامع سلامت زنان است که برنامه‌های زیادی در این بخش پیش‌بینی شده است.

فراهی حجاب را نماد اصلی زنان مسلمان عنوان کرد و افزود: کشورهای غربی از این نماد وحشت دارند و برای همین در برخی از کشورهای از جمله فرانسه قانون منع حجاب تصویب شده است.