مفقودی 25 شهروند عادی در حادثه پلاسکو

 ساختمان پلاسکو روز گذشته دچار حریق شد. عملیات امداد از لحظاتی پس از وقوع حادثه آغاز شد اما پس از آن این ساختمان قدیمی به یکباره فرو ریخت و حدود ۲۰ نفر از آتش نشانان که برای عملیات وارد طبقات زیرین ساختمان شده بودند، محبوس شدند.

ستاد مدیریت بحران تشکیل شد و تمام امکانات و تجهیزات برای امدادرسانی به محبوسین در طبقات زیرین ساختمان آغاز شد اما تاکنون به محبوسین دسترسی پیدا نشده است و به گفته مسئولان امیدی به زنده بودن افراد یر آوار نیست. آخرین اخبار از امدادرسانی و عملیات مرتبط با این حادثه به شرح زیر است:

فرمانده انتظامی تهران گفت: تاکنون نزدیک به ۲۵ خانواده (به غیر از خانواده آتش نشانان)به پلیس مراجعه کرده اند و از مفقود شدن یکی از اعضای خانواده خود خبر داده اند.

وی ادامه داد: به علت ادامه کار امدار رسانی و آوار برداری فردا(شنبه) از تقاطع خیابان جمهوری اسلامی - خیابان سی تیر تا میدان استقلال(چهارراه مخبرالدوله) تردد ممنوع است. از شمال به جنوب هم تردد از میدان فردوسی تا میدان امام خمینی ممنوع است.

فرمانده انتظامی تهران افزود: فردا هیچ مدرسه و موسسه آموزشی تعطیل نیست. کسبه ای که نگران اموال خود هستند و در جریان حادثه ساختمان پلاسکو در بین آوار قراردارد می توانند با اسناد و مشخصات اموال به اداره آگاهی مراجعه کنند.