هشدار پلیس راه به رانندگان

هم اکنون سامانه بارشی قوی وارد ایلام شده و شاهد بارش برف و باران در نقاط مختلف استان هستیم، در حال حاضر گردنه های کوهستانی مثل کبیرکوه و قلاجه در محورهای ارتباطی ایلام شاهد برف سنگین است.

پرواز نوبت صبح تهران به ایلام هواپیمایی آسمان که قرار بود ساعت ۶:۲۵ دقیقه صبح انجام شود به دلیل شرایط  نامساعد جوی لغو شد.

رئیس پلیس راه ایلام با اشاره به ورود سامانه بارش زا به آسمان استان به رانندگان هشدار داد نکات ایمنی را در هنگام رانندگی رعایت و از سرعت و سبقت غیر مجاز پرهیز کنند.

سرهنگ محسن ناصری ادامه داد: با توجه به بارش برف در نقاط کوهستانی از رانندگان می خواهیم در سه روز آینده حتی الامکان از سفر های غیر ضروری پرهیز کنند.

وی با تاکید بر ممانعت از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در جاده های کوهستانی و برف گیر استان از رانندگان خواست در صورت نیاز به تردد در محورهای برف گیر  ضمن بررسی برف پاک کن و سیستم های گرمایشی خودرو ، لباس گرم و پتو و غذا به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس راه ایلام با اشاره به حضور ۳۵ گشت محسوس و نامحسوس پلیس در محورهای مواصلاتی استان از رانندگان خواست برای حفظ جان خود و دیگران نکات ایمنی را در هنگام رانندگی رعایت کنند.

برف و باران تا دوشنبه در ایلام ادامه دارد

یوسف شیخ الملوکی مدیر کل هواشناسی استان ایلام اظهار داشت: این سامانه بارشی تا روز دوشنبه  در استان ایلام ماندگار خواهد بود و امروز شاهد اوج بارش ها در استان خواهیم بود.

وی عنوان کرد: فعالیت این سامانه در مناطق سردسیر و ارتفاعات همراه با بارش برف، کاهش دما، یخبندان، لغزندگی و آبگرفتگی معابر و مه گرفتگی در گردنه ها است.

شیخ الملوکی تاکید کرد: با توجه به کاهش محسوس دما در بیشتر نقاط استان و همچنین یخبندان و لغزندگی و آبگرفتگی معابر  انتظار می رود آمادگی لازم برای این شرایط ناپایدار جوی و مدیریت حامل های انرژی در نظر گرفته شود.

در همین حال احمد کرمی مدیرکل بحران استانداری ایلام نسبت به ورود سامانه بارشی و سیلابی شدن معابر و خیابان‌ها سطح استان هشدار داد و گفت: با توجه به احتمال کاهش دما، بارش باران و برف و متعاقب آن ایجاد لغزندگی در جاده‌های مواصلاتی و معابر درون‌شهری و افزایش مصرف سوخت، یخبندان و آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، همه‌ دستگاه‌ها به فراخور مسئولیت باید آمادگی لازم را داشته باشند.