زن و شوهر نسبت به یکدیگر چه وظایفی دارند؟
حجت الاسلام بهاری کارشناس مذهبی پیرامون وظایف زن و مرد نسبت به یکدیگر گفت:  بی نظیرترین و عالی ترین مواردی که در سبک زندگی قرآن کریم درباره  خانواده‌ها و نوع برخورد آنها بیان دارد می‌توانیم به  آیه مبارکه 187 سوره بقره  اشاه کرد که خداوند متعال می فرمایند: هُنَّ لِبَاسٌ لَکُمْ وَأَنْتُمْ لِبَاسٌ لَهُنَّ اول به خانم‌ها می‌فرمایند که همسر شما لباس معنوی و بعد به آقایان می فرمایند  که خانم‌ها هم لباس معنوی شما هستند یعنی هر دوی شما به عنوان لباس همدیگر هستید.
 
وی ادامه داد : این تشبیه بلیغ و رسا گویای نکات فراوانی است که در حوزه علوم تربیتی و سبک زندگی در آداب اسلامی بیان شده است.همانگونه که لباس انسان را از آلودگی بیرونی مثل سرما و گرما حفظ می‌کند زن و شوهر هم وظیفه دارند، همدیگر را از آسیب‌های معنوی مثل گناه و انحرافات جنسی حفظ کنند.
 
این کارشناس مذهبی افزود: در این زمینه زن و شوهر با توجه به آیه 187وظایف بسیار سنگین به یکدیگر دارند. همانگونه که لباس عیوب ظاهری انسان را می‌پوشاند زن و شوهر وظیفه دارند در عین تلاش برای رشد معنوی یکدیگر مایه‌ آرامش هم باشند و عیوب و نارسایی همدیگر را بپوشانند، هیچ زن و مردی بجز ذوات مقدسه بی عیب نیستند اما مجموعه زوج ها طبق بیان قرآن کریم باید دست به دست هم بدهند ابتدا عیب همدیگر را بپوشانند و در ادامه برای رشد خود تلاش کنند و جلوه‌های زیبای یکدیگر را به نمایش بگذارند.
 
حجت الاسلام بهاری ادامه داد: سومین نکته این است همیشه لباس برای خانم‌ و آقا مایه آرامش و زینت می‌شود زمانی که یک لباس خوب بر تن می‌کنند حتی در راه رفتن آنها تاثیر می‌گذارد قطعا زن و مرد اگر خوب باشند به مشابه آن زینت یکدیگر قرار می‌گیرند همسر شایسته مایه افتخار و سربلندی طرف مقابل می‌شود.
 
حجت الاسلام بهاری تصریح کرد:نکته آخر که می‌توان از این آیه شریفه برداشت کنم این است که ما می‌دانیم در حفظ لباس باید کمال دقت را داشته باشیم که آلوده و مندرس نشود به همین میزان همسران باید دقت داشته باشند یکدیگر را از آلودگی معنوی دور کنند در قسمت‌هایی از حکمت‌های نهج البلاغه در روایتی امیرالمومنین می‌فرمایند که شکیبایی و تحمل می‌تواند پوشاننده عیب های دیگران باشند یعنی کسی که شکیبایی و صبر کند فکر و دلش قبرستان آلودگی دیگران می‌شود و در وجود خودش این آلودگی‌ها را دفع می‌کند.
 
یکی از وظایف جدی زن و شوهر این است که عیب‌های دیگران را بپوشانند و باعث حفظ آبروی یکدیگر باشند و بالاتر از این که از آسیب‌های بیرونی دور شوند. آیه شریفه 187 بقره نشانه کمال زندگی و خانواده در اسلام است.