دانشجویان این دانشگاه می توانند برای ادامه تحصیل به دانشگاه شریف بروند

دانشگاه صنعتی شریف در پی فرمان «محدودیت مهاجرتِ ترامپ» که مانع از ورود اتباع هفت کشور ایران، سوریه، عراق، یمن، سودان، سومالی و لیبی به امریکا می‌شود، آمادگی خود را برای پذیرش دانشجویان ایرانی منع شده از ادامه تحصیل در امریکا اعلام کرد.

این دانشگاه با ابراز تأسف از سیاست تبعیض‌آمیز و غیرآکادمیک دولت امریکا، در نظر دارد از میان دانش آموختگان ایرانی که دارای پذیرش توأم با حمایت مالی در سال 2017 از 20 دانشگاه برتر امریکا هستند به‌صورت مازاد بر ظرفیت در مقاطع تحصیلات تکمیلی پذیرش کند.

معیار پذیرش هم رتبه‌بندی 20 دانشگاه برتر امریکا براساس نظامهای رتبه‌بندی QS و Times Higher است.

برای مشخص شدن وضعیت دانشگاه‌های برتر طبق نظامهای یاد شده، سری به شاخصهای آنها و رتبه‌بندی صورت گرفته توسط آنها زدیم.

براساس نظام رتبه‌بندی QS، لیست 20 دانشگاه برتر امریکایی در سال 2016 به شرح جدول زیر است:

این نظام رتبه‌بندی براساس شاخصهای «شهرت علمی»، «شهرت کارفرما»، «نسبت دانشجو به اعضای هیئت علمی»، «میزان نقل قول و ارجاعات تحقیقاتی و علمی به دانشگاه»، «نسبت اعضای هیئت علمی بین‌المللی» و «نسبت دانشجویان بین‌المللی» صورت گرفته که ضریب هر کدام از این شاخصها به ترتیب 40، 10، 20، 20، 5 و 5 درصد است.

به گزارش تسنیم، براساس نظام رتبه‌بندی Times Higher هم لیست 20 دانشگاه برتر امریکایی به شرح جدول زیر است:

دانشجویان منع شده از ادامه تحصیل در امریکا تا تاریخ 15 اسفند 95 فرصت دارند مدارک مربوطه (اصل پذیرش، نامه حمایت مالی و ریز نمرات پیشین خود) را به گروه جذب و هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی شریف به‌آدرس خیابان آزادی، دانشگاه صنعتی شریف، اداره کل آموزش، اداره استعدادهای درخشان ارسال کنند.