دستگاه‌های اطلاعاتی ما باید به مرکز قاچاقچیان دست پیدا کنند

حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مهمترین مسائل کشور است، زیرا یکی از  سیاست‌های دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی قاچاق کالا و ارز است.

 

 

وی ادامه داد:‌ گزارش‌های عملکرد 8 ماهه ناجا در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز قابل توجه است و باید از آن‌ها تقدیر کرد.

 

 

 

دادستان کل کشور با اشاره به راه‌های مبارزه با قاچاق کالا گفت:‌ بستن مرزها به گونه‌ای که کالای قاچاق وارد کشور نشود و برخورد شدید با کسانی که کالاهای قاچاق را وارد می‌کنند و همچنین معدوم کردن کالای آن‌ها از مهم‌ترین راه‌های مبارزه با قاچاق کالا هستند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد:‌ رهبری معظم انقلاب بارها گفته است که کالای قاچاق باید معدوم شود؛ دستگاه‌های مختلف هنوز هم به درستی این امر را رعایت نمی‌کنند، باید به مجرد کشف و اثبات کالای قاچاق این کالاها معدوم شوند.

 

 

وی ضمن اشاره به مسأله کوله‌بران تصریح کرد: برخی کوله‌بران از قاچاقچیان جدا هستند و عده‌ای از آن‌ها مرزنشین‌های مستضعفی هستند که از این راه روزی به دست می‌آورند اما عده‌ای از آن‌‌ها نیز اجیر شده قاچاقچیان حرفه‌ای هستند که برخورد با آن‌ها نیز درست نیست، دستگاه‌های اطلاعاتی ما باید به مرکز قاچاقچیان دست پیدا کنند.

 

 

دادستان کل کشور با اشاره به اقدامات اخیر رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت:‌ امیدواریم سیاست‌مداران ما متناسب با وضعیت حاکم تصمیم‌گیری کنند، رئیس جمهور جدید آمریکا به گونه‌ای عمل کرده است که رفتار او هم در داخل و هم خارج آمریکا تقبیح می‌شود، امیدواریم او سر عقل بیاید و تصمیمات بچگانه نگیرد، زیرا مردم ما بارها نشان دادند که در این 38 سال از هیچ چیز و هیچ کس هراسی ندارند.