پل کاروانسرای سنگی به نام شهید مدافع حرم تغییر میکند

مجتبی شاکری، رییس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران با اعلام خبر نامگذاری یکی از پل‌های تقاطع غیرهمسطح کاروانسرای سنگی واقع در آزادراه تهران ـ کرج به نام نخستین شهید مدافع حرم شهرداری تهران تقی ارغوانی، افزود: مراسم رونمایی از پلاک شهید تقی ارغوانی در ساعت 16 فردا در محل تقاطع کاروانسرای سنگی همزمان با ایام سالگرد شهادت وی با حضور خانواده این شهید برگزار خواهد شد.

وی درباره علت انتخاب پل کاروانسرای سنگی برای این نامگذاری، گفت: محل سکونت شهید ارغوانی در منطقه 21 بوده و پیکر وی نیز در گلزار شهدای وردآورد در نزدیکی همین منطقه به خاک سپرده شده است. از این رو محل مناسبی در نزدیکی محل زندگی این شهید برای نامگذاری مذکور انتخاب شده است.

شاکری ابزار امیدواری کرد این نامگذاری به منزله ابزاری برای هویت‌‌بخشی به محله‌های شهر تهران با تکیه بر شان و مقام شهروندان برگزیده‌ای همچون شهدا بتواند در زنده نگه‌داشتن یاد و راه شهیدان برای نسل‌های آینده موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه شهید ارغوانی کارمند شهرداری تهران بوده است که به سوریه اعزام و به فیض شهادت نائل شد، گفت: این شهید بزرگوار در وصیت‌نامه‌اش از حضور در مسجد و رشد در محفل بسیجیان به عنوان بزرگترین سرمایه زندگی‌اش یاد کرده و بابت اینکه دشمن همیشگی اسرائیل غاصب بوده، به خود بالیده است.