تمایل روز افزون جوانان برای شرکت در پارتی های خاص

گروه اجتماعی- تا چند سال پیش باندهای خلافکار و مافیای مواد مخدر با برگزاری میهمانی هایی با «تم » اکس پارتی و... برای فروش انواع مواد مخدر خود مشتری می یافتند،‌در آن مهمانی ها انواع مواد مخدر و مشروبات الکلی سرو می شد.

به گزارش افکارنیوز، اما چند سالی است که درون مایه پارتی ها  تغییر کرده و علاوه بر سرو این گونه مواد و نوشیدنی ها،‌میهمانان مجبورند «تم» مورد نظر میزبان را رعایت کرده و با پوشش خاصی در پارتی شرکت کنند.

 

تقسیم بندی پارتی های شبانه

معمولا پارتی های شبانه بسته به قدرت اقتصادی و منطقه جغرافیایی میزبان دارای مشخصات خاصی است و میهمانان نیز بر اساس ویژگی های خاصی دعوت می شوند.

در گروه پارتی های باکلاس و بسته ، مشروبات الکلی سرو شده و با غذاهای متنوع ، موزیک ورقص و پایکوبی از بستگان و دوستان پذیرایی می شود. در این میهمانی ها معمولا غریبه ای وجود ندارد و در زمان مشخص آغاز و در ساعت مقرر پایان می یابد.

یک گروه از پارتی ها وجود دارد که معمولا افراد آشنایی زیادی از یکدیگر نداشته و هرکدام به واسطه دوست و ... به این میهمانی ها دعوت می شوند،‌در این پارتی ها علاوه بر سرو مشروبات الکلی و غذا، انواع مواد مخدر مانند حشیش،کراک،شیشه،‌کوکایین و ... وجود دارد و با وجود زمان مشخص برای آغاز میهمانی،‌موعد مقرری برای اتمام آن تعیین نمی شود و گاه میهمانان مجبورند بر اساس خواسته میزبان از لباس ها و تیپ های خاصی تبعیت کنند. این نوع میهمانی ها معمولا همراه با سر و صدای فراوان بوده و تا پاسی از شب طول می کشد و مورد اعتراض همسایه ها قرار می گرد.

معمولا میزبانان که افرادی ثروتمند هستند برای برگزاری چنین میهمانی هایی ترجیح می دهند مراسم خود را در لواسان، فشم و کرج و ... و در ویلاهای بزرگ برگزار کنند؛‌تعداد میهمانان مشخص نیست و هرکس می تواند یک یا چند نفر را به عنوان همراه ببرد.

متاسفانه این نوع میهمانی ها معمولا تبدیل به محیطی سرشار از ارتباطات نامناسب شده و گاه روابط نامشروع،‌ضرب و شتم و حتی قتل به سبب استفاده از مواد مخدر،‌ محرک،‌ مشروبات الکلی و ... رخ می دهد.

 

انواع پارتی

«اکس پارتی»؛ در این نوع میهمانی از میهمانان برای رسیدن به احساس خوب و داشتن شبی رویایی با قرص های اکستازی و روانگردان پذیرایی می شود که با توجه به اخبار منتشر شده در رسانه معمولا در این نوع میهمانی ها اتفاقات ناخوشایندی رخ می دهد.

 

استخر پارتی

«استخر پارتی» را می توان میهمانی مورد علاقه جوانان در فصل تابستان به شمار آورد که میهمانان با مایو در این میهمانی مختلط حاضر شده با صرف مشروبات الکلی، ‌مواد مخدر و انواع مواد محرک به جشن و شادی می پردازند.

 

جواد پارتی

برخی جوانان به دنبال فضایی سرشار از خنده و مسخره کردن یکدیگر بوده و در «جواد پارتی» شرکت می کنند؛ معمولا در این نوع میهمانی ها، شرکت کنندگان با پوشیدن لباس های قدیمی و از مد افتاده چند دهه قبل و حرف زدن به سبک جاهل های قدیمی سعی می کنند از یکدیگر گوی سبقت را بربایند.

 

خزپارتی

«خزپارتی» که شرکت کنندگان باید قدیمی‌ترین و خز‌ترین لباس‌ها را پوشیده و با بدترین آرایش در این میهمانی شرکت کنند و کسی که بتواند خزترین لباس و آرایش و مو و ظاهر را به نمایش بگذارد به عنوان برنده جشن که همان ملکه یا شاه است،‌انتخاب می شود.

 

کالباس پارتی

شنیدن نام «کالباس پارتی» شاید برای شما هم جالب باشد؛‌در این نوع میهمانی به جای غذاهای متنوع فقط کالباس همراه مشروبات الکلی سرو شده و میزبان با ماده مخدر «گرس» از میهمانان پذیرایی می کند.

 

بالماسکه

در «پارتی بالماسکه» میهمانان لباس های متفاوت و برگرفته از سبک های غربی چند دهه قبل پوشیده و صورتشان را با ماسک های رنگارنگ می پوشانند،‌میهمانان این نوع پارتی مشخص بوده و معمولا افراد غریبه جایی در آن ندارند. با سرو انواع مشروبات الکلی وغذاهای متنوع از میهمانان پذیرایی می شود.

 

رنگ پارتی

«رنگ پارتی» میهمانی مورد علاقه بچه پولدارهای تهرانی است. در این نوع پارتی دختران و پسران جوان با ظاهری نامناسب و لباس هایی که رنگ آن معمولا بنابر خواسته میزبان سرمه ای ،سفید یا قرمز است در محل حاضر می شوند.

در بدو ورود به میهمانان قوطی های رنگ مخصوص قابل شستشو داده و به این ترتیب مهمانی رنگ ها آغاز می شود و معمولا پس از جشن رنگ همانند زامبی هایی رنگی در سطح شهر جولان داده و پرسه می زنند.

 

ولنتاین پارتی

همزمان با ولنتاین این روز توسط برخی جوانان ایرانی با برگزاری جشن گرامی داشته می شود. نکته جالب این نوع پارتی،‌الزام میهمانان به پوشیدن لباس هایی با تم قرمز است که در این میهمانی نیز مشروبات الکلی و ... سرو شده و با موسیقی زنده تا پاسی از شب این جشن ادامه دارد.

 

 

هالووین پارتی

چند سالی است که جوانان ایرانی همانند سایر کشورها اقدام به برگزاری جشن هالووین در 31 اکتبر یا 10آبان ماه کرده و با پوشیدن لباس های عجیب و آرایش های وحشتناک دور هم جمع می شوند و به جشن و پایکوبی می پردازند.

 

نکته جالب دربرگزاری تمام این میهمانی ها را می توان در روز بعد مشاهده کرد به طوری که معمولا بسیاری از صفحات اینستاگرام، فیس بوک  و سایر صفحات مجازی از عکس های این میهمانی ها پر می شود و شرکت کنندگان هر کدام به دنبال گذاشتن تصاویر بیشتر و بهتر بوده و گویا در حال مسابقه دادن با یکدیگر هستند.

با توجه به فراگیر شدن این نوع میهمانی ها در بسیاری از صفحات مجازی تبلیغات مختلف برای فروش و عرضه انواع لباس و تم هر یک از این پارتی ها مشاهده می شود که این مساله از استقبال روز افزون جوانان به شرکت در چنین میهمانی هایی حکایت دارد.

این در حالی است که برگزاری میهمانی های مختلط و پارتی های شبانه ممنوع بوده و نیروی انتظامی و سایر مراجع قانونی با آنها برخورد می کنند اما به نظر می رسد میزان برخوردها و جرایم تعیین شده برای شرکت کنندگان و ... اصلا بازدارنده نبوده که برای برگزاری این میهمانی ها در فضای مجازی چنین تبلیغات گسترده ای می شود.

البته باید گفت مسوولان فرهنگی کشور باید برنامه ریزی های دقیقی برای یافتن جانشین مناسب چنین میهمانی هایی انجام داده  و اجازه دهنده در برنامه های فرهنگی و تفریحی سالم و هچنین جشن مذهبی و ملی  جوانان انرژی خود را تخلیه کنند.