چرایی تمدید مرخصی از زبان آقای سخنگو

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در صد و هشتمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: از مردم که با حضور در راهپیمایی 22بهمن هم از ارزش ها و هم از نظام جمهوری اسلامی خود دفاع کردند، تشکر می کنم.


وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با تمدید مرخصی مهدی هاشمی گفت: استثنا نیست که مهدی هاشمی از مرخصی بیش از  5روز استفاده کند، دادستان و قاضی می توانند تصمیم بگیرند که مرخصی را تمدید کنند و استثنا هم نیست و مواردی از این قیبل وجود دارد. در پرونده های مالی شاهد بودیم که برای پرداخت بدهی ماه های مرخصی طول کشیده است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای درخصوص حادثه پلاسکو و پرونده‌ای که بعد از آن ایجاد شد و اینکه در کدام مرجع قضایی قرار دارد و آیا مسئولان برای این پرونده احضار شده‌اند، تصریح کرد: پرونده در دادسرای تهران تشکیل شده و حتما نظر دادستان و مدعی‌العموم است.

وی افزود: دو نفر در این خصوص بازداشت هستند، یعنی اینکه اتهام متوجه آن ها بوده است و در خصوص سایر علل که سبب شده این حادثه گسترش یابد و نیز منجر به فرو ریختن شود هیئتی مرکب از کارشناسان تشکیل شده تا ابعاد آن را بررسی کنند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: از لحاظ فنی و ساختمان آتش گرفتن و توسعه آتش و فرو ریختن و اینکه تجهیزات باشد یا بوده و اقدامات بعدی که منجر شود ضایعه کمتر باشد که باید این هیئت گزارش بدهد و هنوز نداده و بعد معلوم می‌شود تا دادستان با چه کسانی برخورد کند که هنوز این هیئت گزارشی نداده است.