انهدام باند بزرگ پولشویی در پایتخت
سرهنگ محمد مهدی کاکوان با اشاره به اینکه فردی ضمن مراجعه به این پلیس اظهار شکایت کرد که مبلغی از حساب وی برداشت شده است، گفت: در بررسی تخصصی صورت گرفته مشخص شد وجوه ابتدا به حساب متهم واریز و ایشان نسبت به خرید ارز با هویت خود اقدام کرده است. 
 
این مقام مسوول افزود: در همین حال چندین پرونده مشابه دیگر نیز در این خصوص مطرح شد و رسیدگی به پرونده‌های مطروحه  با جدیت در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت. 
 
سرهنگ کاکوان با اشاره به اینکه طی بررسی به عمل آمده آدرس و محل اختفاء متهمان مورد شناسایی قرار گرفت، افزود :  در تحقیقات صورت گرفته سرنخی از اینکه پرونده‌های مذکور با پرونده‌های متهم اصلی در ارتباط است ، بدست آمد.  
 
رییس پلیس فتا پایتخت ادامه داد :پس از اخذ دستور و نیابت قضایی متهم در مخفیگاه خود دستگیر و ضمن اقرار به جرم خود  در اعترافاتش بیان داشت در کمپ پناهندگان یونان با ایرانی‌هایی دوست و آشنا شده‌ام و اکنون که آنها اقامت گرفته و ساکن یونان شده‌اند در ابتدای امر تحت عنوان مطالبه بدهی‌شان از ایران درخواست همکاری کرده ولی بعد از مدتی متوجه شدم که آنها اقدام به برداشت وجه از حساب مردم کرده و وجوه را در حساب ما واریز می کنند. من هم درصدی از وجه را به عنوان دستمزد برداشت کرده و مابقی را به صورت ارز به یونان می‌فرستادم.
 
متهم در ادامه اعترافاتش گفت:  تا اینکه یکی از متهمان که مدتی با بنده کار می‌کرد مبلغی از ما سرقت کرده و به ترکیه فرار کرد لذا شخصی دیگری به تازگی جایگزین وی شد.
 
این مقام انتظامی افزود: با هماهنگی مقام قضایی متهمان دستگیر در ادامه به دادسرا اعزام و پس از صدور قرار مناسب روانه زندان شدند. در بازجویی‌های اولیه متهم از موضوع اظهار بی‌اطلاعی نموده و منکر هرگونه کلاهبرداری شد، لیکن طی بازجویی‌های فنی و پلیسی و پس از ارائه مستندات پرونده‌، متهم چاره‌ای جز اعتراف نداشت. 
 
سرهنگ کاکوان اظهار داشت : جالب اینجاست که متهم اصلی در ابتدای امر خودش با افتتاح حساب نزد تعدادی بانک با هویت خویش نسبت به پولشویی اقدام  و با مسدود شدن حساب‌های بانکی جهت پولشویی مجبور به هماهنگی با نفرات دیگر شده و خودش به عنوان سراکیپ تیم فعالیت داشته است و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی با متهـمین مســتقر در خارج از کشور ارتباط برقرار می‌نموده است. همچنین متهم پس از صدور قرار مناسب، روانه زندان شد.
 
رئیس پلیس تهران بزرگ  هشدار داد:عدم استفاده مشتریان از OTP (رمز یکبار مصرف)  در ورود به بانکداری مجازی آنها می‌باشد چراکه متهمان اصلی در خارج از کشور نسبت به مدیریت سرقت از حساب‌های بانکی ایرانیان اقدام کرده اند.