هر شهروندی با ۳۰۰ متر پیاده روی می‌تواند به یک  ایستگاه ورزشی دسترسی داشته باشد
محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم اختتامیه هفتمین دوره المپیاد، پارا المپیاد و فعالیت‌های ورزشی محلات تهران که امروز( چهارشنبه) برگزارشد، اظهار داشت: خداوند بزرگ را شاکرم که در این فراز و نشیب‌ها و سختی‌های زندگی شهری، امروز بیش از ۱۲ هزار نفر از خواهران و برادران در یک جمع با نشاط، با طراوت و با سرور و شادی جوانی حضور پیدا کرده اند. این یکی از آرزوهای همیشگی من بود که تلاش کنیم فعالیت‌های اوقات فراغت در شهر توأم با شادابی، نشاط و تفریح سالم برگزار شود.
 
وی با تاکید بر تلاش برای آمادگی جسمانی، آن را مقدمه یک زندگی روحانی و معنوی دانست و گفت: همواره تلاش کرده ایم تا برای ورزش شهر و خصوصا ورزش بانوان گام برداریم.
 
قالیباف افزود: امروز این توفیق نصیب من شده است تا بعد از یک دهه تلاش، یک رقابت سالم در بیش از ۵۰ رشته به صورت واقعی و نه شکلی، در همه محلات شهر تهران شکل می‌گیرد. هر سال در چنین ایامی نیز جشن اختتامیه این تلاش‌ها را برای زندگی بهتر و زیباتر برگزار می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: امروز هر شهروندی با ۳۰۰ متر پیاده روی از منزل خود می‌تواند به یک مرکز و یا ایستگاه ورزشی دسترسی داشته باشد. این مهم با زحمت همکاران من در شهرداری تهران محقق شده که فراهم شدن این شرایط برای ما افتخار بزرگی است.
 
شهردار تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت حمایت از ورزش جانبازان، معلولان و دانش آموزان استثنایی شهر تهران، تصریح کرد: در سه چهار سال اخیر برای عزیزانی که دارای مشکلات جسمانی و حرکتی بودند نیز تلاش‌های زیادی در حوزه تحصیلات آن‌ها صورت گرفته است. همچنین برای تندرستی این عزیزان نیز مراکزی آماده شده است که امکان فعالیت ورزشی در آن وجود دارد.
 
قالیباف عنوان داشت: اخیرا در ۲۲ منطقه شهر تهران، ۲۲ پارک مخصوص برای جانبازان و معلولان ایجاد شده که هم به راحتی تردد کرده و هم بتوانند ورزش کنند. امروز نیز تیم‌های دانش آموزان معلول در مدارس استثنایی و در محلات مورد حمایت قرار می‌گیرند که این افتخار بزرگی برای ما به شمار می‌رود.
 
به گفته وی؛ در مجموع پیاده راه‌ها و مراکز ورزشی شهر تهران، بیش از 2 هزار کیلومتر فضا برای قدم زدن در شهر تهران فراهم شده است که این میزان با هیچ دوره‌ای در شهر تهران قابل قیاس نیست.
 
شهردار تهران افزود: امیدوارم در این شرایط سخت اقتصادی که سبد‌های خانوار هر روز رو به کاهش می‌رود، بتوانیم سهم خودمان را در دو بخش ضروری شامل ورزشی و مسایل فرهنگی ایفا کنیم و بخشی از نیازهای جامعه را بدون داشتن امکان مالی فراهم کنیم.