توضیحات یک مسئول درباره نوزادی که پایش سوخت

به دنبال انتشار تصویر پای آسیب دیده نوزادی در یک بیمارستان دولتی در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها که پدر وی عنوان کرده بود که پای نوزادش به دلیل خطای کادر درمانی و تزریق اشتباه سرم دچار سوختگی شده است، مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت در این باره توضیح داد.

 
در این رابطه سید سجاد رضوی عنوان کرد: این نوزاد در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بستری بود و چون رگ‌گیری در نوزادان کار سختی است آنژیوکت سرم از رگ خارج شده و مواد سرم زیر پوست تزریق شده و باعث ایجاد نکروز شده است.
 
وی ادامه داد: مشاوره‌های تخصصی نوزادان، عفونی، ارتوپدی و جراحی پلاستیک برای نوزاد انجام شده و خوشبختانه این ضایعه، عوارض استخوانی، تاندونی و عفونی نداشته است و طی بازرسی به عمل آمده حال عمومی نوزاد خوب، هوشیاری کامل، تنفس طبیعی، علائم حیاتی نرمال، فاقد تب بوده و ضایعه موجود کوچکتر شده و فاقد علائم عفونی است.
 
مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه معمولاً کلسیم و آنتی بیوتیک را از طریق سرم به نوزاد تجویز می‌کنند خارج شدن آنژیوکت باعث نشت سرم محتوی این مواد زیر جلد نوزاد شده و عارضه زیر جلدی نکروز تا دو هفته دیگر بهبود می‌یابد.