لزوم افزایش ایمنی در سطح شهر تهران

محمود قدیری گفت: حادثه پلاسکو نمادی از پراکندگی وظایف و مسئولیت های دستگاه ها و ارگان ها در حوادث و بلایا بود.

وی افزود: پس از حادثه پلاسکو مسئولان 14 نهاد و سازمان برای ارائه توضیحات فرا خوانده شده و این نشان دهنده پراکندگی وظایف و مسئولیت ها است.

معاون پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش نشانی با اشاره به وضعیت حریق در بیمارستان های شهر تهران اظهارکرد: در یک فرآیند چند ساله حریق در بیمارستان های شهر تهران به حدود صفر رسید و در سایر نقاط نیز می توان آمار حریق را تا حدود زیادی کاهش داد.

قدیری با تاکید بر لزوم ارتقا ایمنی در سطح شهر تهران تصریح کرد: برای حفظ حرمت خون 16 شهید آتش نشان حادثه پلاسکو باید ایمنی در سطح شهر تهران ارتقا یافته و در راستای آن میزان جان باختن شهروندان در حوادث کاهش یابد.

وی با بیان اینکه " دنیا اکنون به سمت ایمن سازی اجزای شهر در حرکت است" خاطرنشان کرد: کشورهای پیشرفته دنیا اکنون به سمت ایمن سازی اجزای شهر گام برداشته و در همین راستا با افزایش ایمنی ها، تعداد ایستگاه های آتش نشانی را کاهش داده اند.

معاون پیشگیری و حفاظت از حریق سازمان آتش نشانی اذعان کرد: در شهری مانند لندن پس از ایمن سازی اجزای شهر از قبیل ساختمان ها، وسایل نقلیه، معابر و ... تعداد ایستگاه های آتش نشانی از سال 2004 تاکنون از هزار و 17 ایستگاه اکنون به هزار و چهار ایستگاه رسیده است.