آقا روحانی! داشتن روحیه تکبر و عمل نکردن به وعده‌ها «منکر واقعی» است

ناصر سودانی درباره حضور حسن روحانی در استان گردوغبار گرفته خوزستان و سخنان وی مبنی بر اینکه «مشکلات پیش آمده برای این استان، عذاب الهی است» اظهار کرد: آقای روحانی بهتر است که قدری واقع‌بین و حقیقت‌گرا باشد و از این نوع فرافکنیهایی که اتخاذ  کرده پرهیز کند چرا که مردم خوزستان به طور دردمندانه در انتظار درمان هستند.

وی ادامه داد: مردم خوزستان منتظر نصیحتهای اخلاقی که پاره‌ای از آنها به خود آقای رئیس جمهور بازمی‌گردد، نیستند؛ چه بسا که خود آقای روحانی به حق باید مورد نصیحت قرار گیرند.

نماینده مردم اهواز در مجلس نهم تصریح کرد: آقای روحانی موضوع ترک نهی از منکر را مطرح کرده‌اند که باید به  ایشان گفت که منکر واقعی زمانی است که انسان دچار خودشیفتگی می‌شود و کار کوچک را بزرگ شمارد.

عمل نکردن به وعده‌ها منکر واقعی

سودانی خاطرنشان کرد: منکر واقعی، عمل نکردن به وعده‌ها و داشتن روحیه تکبر است بنابراین کسانی که این  سخنان را مطرح می‌کنند باید دقت لازم را داشته باشند؛ به نظر می‌رسد آقای روحانی بیشتر از خوزستانیها نیازمند نصیحت هستند و مردم این صحبتها را برنمی‌تابند.

وی ادامه داد: منشأ اصلی فرافکنیهای صورت گرفته، ندانم‌کاریها، اهمال‌کاریها و عدم انجام وظیفه بوده و بهتر  است موضوعی که حل آن در زمین امکان‌پذیر خواهد بود را بر دوش طبیعت یا خداوند نیندازیم؛ این صحبتهای رئیس‌جمهور در شأن یک مقام مسئول نیست.

مردم خواهان علاج هستند نه نصیحت

عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم توضیح داد: به طور حتم، حل مشکلات به وسیله انسانهای مسئول امکان‌پذیر است و عذاب الهی خواندن معضلاتی همچون گردوغبار، نوعی فریبکاری و تحقیر مردم محسوب می‌شود؛ صحبتهای اخیر آقای روحانی نوعی توهین به مردم است چرا که مردم این استان از کشورمان به جای نصیحت، خواهان علاج دردهای پیش‌ آمده هستند.

 سودانی با برشمردن برخی از ریشه‌های معضلات پیش‌ آمده اظهار کرد: اگر در سالهای گذشته فریاد برمی‌آوردیم که خشکاندن تالابها برای نفت عمل نادرستی محسوب می‌شود به سبب همین معضلات امروزی بوده است؛ نباید تالابها برای نفت خشکانده شود چرا که نفت باید در خدمت انسان باشد نه آنکه زندگی و سلامت  انسانها برای به دست آوردن نفت دچار مشکل شود.

خشکیده شدن تالابها یکی از علل گردوغبار داخلی

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تالابهایی که میادین نفتی در آن وجود دارد را خشکانده‌اند و این خشکیده شدن تالابها، موجبات کانونهای گردوغبار و خاک شده که یکی از دلایل معضلات اهواز محسوب می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس نهم افزود: یکی دیگر از معضلات پدید آمده بحث انتقال آب کارون و رودخانه‌های  این استان بوده که باید جلوی این کار غیر علمی گرفته شود و ممانعت از تخریب طبیعت صورت گیرد.

سودانی تصریح کرد: آقای روحانی موضوع جنگ با طبیعت را مطرح کرده در حالی که انتقال آب و خشکاندن تالابها  نوعی جنگ با طبیعت بوده که از سوی مسئولان امر انجام گرفته است.

وی تاکید کرد: مردم از صحبتهای توخالی، تبلیغاتی و انتخاباتی به ستوه آمده‌اند و خواهان درمان واقعی معضلات  و مشکلات ناشی از گردوغبار  هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس نهم خواستار توجه ویژه به تالابها، رودخانه‌ها و کشاورزی استان خوزستان شد و بر رسیدگی به وضعیت آب شرب استان خوزستان تاکید کرد.

سودانی درباره صحبتهای مطرح شده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر اینکه هورالعظیم آبگیری شده و مردم در حال ماهیگری هستند، گفت: به نظر می‌رسد یک برکه محدود و ناچیزی را نشان خانم ابتکار داده‌اند که تصور کرده تالاب هور‌العظیم است؛ وی یک برکه را به جای تالاب دیده  اما این محل تالاب هورالعظیم نیست!

وی با بیان اینکه باید برای کاهش گردوغبار به برنامه‌های بین‌المللی در کنار برنامه‌ریزیهای داخلی پرداخت، اظهار کرد: یکی از شعارهای روحانی در موضوع سیاست خارجی بوده و بهتر است رئیس‌جمهور دستگاههای بین‌المللی را قانع کند که کشورهایی همچون عربستان در زمینه گردوغبار همکاری و همراهی داشته باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم تاکید کرد: باید همه همسایگان در رابطه با کاهش گردوغبار همراهی داشته باشند و امیدواریم با برنامه‌ریزیهای مناسب در سطح داخلی و بین المللی شاهد رفع این معضل باشیم.

گفتنی است، حسن روحانی رئیس‌جمهور روز پنجشنبه در نشست مشترک کارگروه ملی مقابله با ریزگردها در شورای اداری خوزستان، مشکلات خوزستان را به «عذاب الهی» نسبت داد و گفت‌: در برخی روایات آمده اگر معروف را زیر پا گذاشتید و منکر ترویج شد، عذاب الهی نازل می‌شود.

اظهارات روحانی درباره مرتبط دانستن مشکلات و بحران موجود در خوزستان به عذاب الهی در حالی است که رئیس‌جمهور از تهران به خوزستان رفته بود تا به بحران رسیدگی کرده و از نزدیک در جریان امور قرار گیرد.