افزایش تواناییهای فنی پلیس فتا

حجت‌الاسلام پورمحمدی در حاشیه نخستین همایش«ملی رویارویی با جرائم سایبری با چالشها و راهکارها» در جمع خبرنگاران درباره افزایش جرائم سایبری و مجازاتهای بازدارنده این جرائم اظهار کرد: از نظر اندازه، عدد مطلق جرائم سایبری افزایش یافته است اما این تخلف‌ها به نسبت فعالیتی که در فضای مجازی صورت می‌گیرد، پائین است. 

وزیر دادگستری ادامه داد: خوشبختانه طی پنج سال گذشته پلیس فتا رشد خوبی داشته است، بخش جرائمی که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد مشابه یکدیگر هستند اما زمان و مکان آنها فرق می‌کند.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه یکی از مشکلات فضای مجازی ناشناختگی آن است، خاطرنشان کرد: با برگزاری این همایشها در پی آن هستیم که فضای مجازی شفافت‌تر بیان شود، به توسعه جرم‌انگاری فکر نمی‌کنیم زیرا توسعه عناوین مجرمانه به کاهش جرم کمکی نکرده است.

وی ادامه داد: فضای سایبر بیشتر از ایجاد ضرر، نفع‌رسان است به شرطی که از این فضا خوب استفاده کنیم و نگذاریم دانش آن در انحصار تولیدکنندگان آن باشد و فضای مجازی باید بومی شود.

وزیر دادگستری با اشاره به افزایش تواناییهای فنی پلیس فتا اظهار کرد:در حال حاضر اشراف بیشتری در فضای مجازی صورت گرفته و سیستم‌های امنیتی پیشرفته‌تر شده و اشراف به مجرمان در فضای مجازی بیشتر شده است.