چگونه با ترافیک تهران مقابله کنیم؟

 آلن فلش بر ضرورت سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل عمومی تأکید کرد و آن را به‌معنای سرمایه‌گذاری در شهر دانست و اظهارکرد: تا سال2025 سهم جمعیت شهری جهان از 53 به 60درصد خواهد رسید، این در حالی است که در جمهوری اسلامی ایران نیز مانند کشورهای اروپایی 70درصد جمعیت در شهرها مستقر هستند.

دبیرکل انجمن بین المللی حمل و نقل عمومی با اشاره به اینکه در رتبه‌بندی شهری کیفیت جابه‌جایی و حمل ونقل نقشی اساسی در جذابیت شهرها دارد، گفت: گرچه توسعه حمل ونقل عمومی در تهران بسیار چشمگیر بوده است اما همچنان به الگوی‌های جابه‌جایی متعادل‌تری نیاز دارد.

این چهره بین‌المللی صنعت حمل‌ونقل تأکید کرد:  به طور حتم می توان با چالش جابه جایی و ترافیک در شهری مانند تهران مقابله کرد اما این امر نیازمند ایجاد توجیه اقتصادی برای حمل‌ونقل عمومی است.

فلش روند گسترش حمل و نقل ریلی در تهران را طی 5 سال اخیر بسیار موفق دانست و گفت: تهران در زمینه احداث مترو اکنون با پیشرفته ترین کشورهای دنیا که ساخت مترویشان برترین اقدامات شان است، رقابت می کند.

دبیرکل انجمن بین المللی حمل ونقل عمومی به گسترش پیاده راه ها، خطوط ویژه دوچرخه و رک های هوشمند استفاده از دوچرخه به عنوان راهکاری موثر در مدیریت ترافیک اشاره و بیان کرد: شهروندان تهران باید پیاده روی و استفاده از حمل ونقل پاک مانند دوچرخه را نیز در کنار سایر مدهای حمل ونقلی در برنامه شان داشته باشند. گرچه راه اندازی خطوط و رک های هوشمند دوچرخه در تهران طی یکسال اخیر گسترش داشته اما هنوز مردم تهران عادت به استفاده از دوچرخه به عنوان یکی از روش های حمل ونقلی ندارند. از این رو باید برفرهنگ استفاده از دوچرخه در تهران تاکید شود .

این کارشناس مهندسی ترافیک تصریح کرد: رویکرد جدید شهرداری تهران که مدیریت حمل و نقل و ترافیک را بر پایه شهری انسان محور نهاده است، رویکردی موثر است که انتظارداریم طی دوسال آینده دستاوردها و نتایج مطلوبی را به ثمر برساند.