به گزارش فارس، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی ۹۰ دانشگاه استان فارس به مناسبت ۱۳ آبان بیانیهای صادر کرده و بر اصلاح متون علوم انسانی از تفکرات غربی تأکید کردند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی
حضرت امام خمینی(ره): «و ملت‌ ما بلکه‌ ملت‌های‌ اسلامی‌ و مستضعفان‌ جهان‌ مفتخرند به‌ اینکه‌ دشمنان آنان‌ که‌ دشمنان‌ خدای‌ بزرگ‌ و قرآن‌ کریم‌ و اسلام‌ عزیزند، درندگانی‌ هستند که‌ از هیچ‌ جنایت‌ و خیانتی‌ برای‌ مقاصد شوم‌ جنایتکارانة‌ خود دست‌ نمی‌کشند و برای‌ رسیدن‌ به‌ ریاست‌ و مطامع‌ پست‌ خود دوست‌ و دشمن‌ را نمی‌شناسند. و در رأس‌ آنان‌ امریکا این‌ تروریست‌ بالذات‌ دولتی‌ است‌ که‌ سرتاسر جهان‌ را به‌ آتش‌ کشیده‌ و هم‌ پیمان‌ او صهیونیست‌ جهانی‌ است‌ که‌ برای‌ رسیدن‌ به‌ مطامع‌ خود جنایاتی‌ مرتکب‌ می‌شود که‌ قلم‌ها از نوشتن‌ و زبان‌ها از گفتن‌ آن‌ شرم‌ دارند…»

گرچه استکبار جهانی و بانیان حقوق بشر دروغین در غرب به لطف بی کفایتی دولتمردان غرب ستای وقت، سال های سال توانستند عزت، شرف، آبرو و انسانیت ملت های آزاده و به خصوص ایران را لکه دار کنند، اما در ۲۲بهمن ۵۷ با پیروزی انقلاب اسلامی که یک «نه» بزرگ به لیبرالیسم پوچ گرا و مارکسیسم خشن بود، تفکری انسان ساز پا به عرصه اداره جهان نهاد که به تعبیر غربیان «روح جهان بی روح» قلمداد شد.

اما جالب این است در شرایطی که به اصطلاح متفکران بشر دوست غربی دم از آزادی بیان، برابری انسان ها و رعایت حقوق بشر می‌زدند، آمریکای جنایتکار به عنوان نماد لیبرال دموکراسی، بدون توجه به سابقه عظیم تمدنی و غنای فرهنگی ملت ایران، با حمایت از دیکتاتوری ملعون پهلوی از یکسو و اعمال قانون ننگین کاپیتولاسیون از سویی دیگر، بار دیگر دروغین بودن آموزه های حقوق بشر برای کل انسان ها را به رخ مدعیان دروغین آن کشانید. اما پاسخ قاطعی که دانشجویان به عنوان قشر پیشرو جامعه در ۱۳آبان۵۸ به آمریکا دادند باعثشد که این امپراطوری پوشالی با دستان خالی و اراده برخاسته از روحیه انقلابی‌گری دانشجویان عزیزمان به خاک مذلت بنشیند.

با توجه به میمنت چنین روز مبارکی در تاریخ آزادی خواهی جهان که روز عزای لیبرال دموکراسی غرب می‌باشد، ما جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های استان فارس ضمن تجدید بیعت با آرمان های اصیل و ماندگار خط امام و رهبری، مهم‌ترین مواضع و خواسته های جنبش دانشجویی مسلمان در این روز عزیز را به گوش جهانیان می‌رسانیم:

۱ - پس از گذشت ۳۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد بیداری اسلامی در منطقه و کنار رفتن دیکتاتورهای دست نشانده غرب هستیم، که این نشان از عمق نفوذ تفکرات حضرت روح الله و نائب بر حقش حضرت امام خامنه ای در دل ملت های اسلامی دارد. حال که ملت‌های منطقه به تبعیت از انقلاب اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی و حاکمان دست نشانده غرب ایستاده و با شعارهای ضد استکباری، پرچم آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیده و جاسوس خانه‌های رژیم جعلی صهیونیستی را به تصرف خود درآورده اند، انتظار ما دانشجویان مسلمان ایران زمین از دستگاه سیاست خارجی ایران اسلامی این است که در این برهه حساس با به کارگیری دیپلماسی فعال و هوشمندانه از به انحراف کشیدن انقلاب‌های مردمی توسط نظام سلطه جلوگیری به عمل آورند.

۲ - درایت و هوشمندی رهبری انقلاب اسلامی و بصیرت مثال زدنی مردم انقلابی و رشید ایران، نه تنها نظام اسلامی را در برابر طوفان هجمه‌ها و توطئه‌های سهمگین استکباری حفظ کرده، بلکه آن را به موتور محرکه و الگویی برای شکل‌گیری نهضت‌ بیداری جهانی و فراگیر شدن امواج ظلم ستیزی و عدالت خواهی در جای جای عالم کفرزده و تحت سلطه امروز مبدل ساخته است؛ دستاوردی سترگ و حقیقتی انکارناپذیر که بگونه‌ای برجسته و ملموس فراروی وجدان‌های بیدار و تشنة عدالت و آزادی قرار گرفته است.

طبق پیش بینی رهبر معظم انقلاب اسلامی موج بیداری به آمریکا و کشورهای اروپایی هم کشیده شد؛ ملت های جهان که از نظام سرمایه داری غرب به ستوه آمده اند با در دست داشتن تابلوهایی به نظام ناعادلانه و تبعیض آمیز سرمایه داری اعتراض کردند، نظامی که در آن۹۹ درصد مردم، مقهور یک درصد سرمایه دار هستند. حال که روزهاست مردم آمریکا، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، یونان و سایر کشورهای اروپایی با وجود سرما و سرکوب وحشیانه پلیس و دستگیری هزاران نفر از تجمع کنندگان، همچنان در خیابان ها حضور دارند، ما دانشجویان مسلمان انتظار داریم که کشورهایی که ادعای حقوق بشر و دموکراسی را در جهان دارند دست از لجاجت برداشته و با ملت خود همراه شده و بر اساس عدالت با مردمان جهان رفتار کنند.

۳ - اکنون که آمریکا با بحران های گوناگون اقتصادی، سیاسی و به خصوص جنبش وال استریت در خاک خود روبروست و از سویی در حال از دست دادن هم پیمانان دیکتاتور خود درمنطقه از جمله مصر، لیبی، تونس، یمن و دیگر کشورها است و شرایط خوبی را در منطقه ندارد، جریانی در داخل با اقدامات و شعارهای انحرافی در صدد حرکت در خط آمریکاست، هشدار جدی دانشجویان مسلمان ایران زمین این است که عده ای شکست خورده از انقلاب و دورمانده از مناصب دنیوی، در حال تقلیل و تغییر آرمان‌های استکبار ستیزانه امام راحل، در جهت اهداف پلید و نفسانی خود هستند. طرح شعارهای انحرافی و رابطه با آمریکا، در حقیقت بی اعتنایی و توهین به خون هزاران لاله عاشقیست که در راه اعتلای نام ایران اسلامی بر زمین ریخته شد.

۴ - برهیچ کس پوشیده نیست که استقلال واقعی در مغزهاست نه در مرزها. گرچه سفارت آمریکا را از صحنه سیاسی کشور برچیدیم اما سال‌هاست که با دستان خود در حال تئوریزه کردن مبانی استعمار در قالب نظریات جامعه شناسی، علوم سیاسی و دیگر علوم در لابلای متون دانشگاهی خود هستیم. با توجه به فرمایش حضرت روح الله که «دانشگاه مبدا همه تحولات است»، اعلام می داریم خطر این وابستگی معرفتی و مبنایی را بیش از پیش جدی گرفته و با پرهیز از محافظه کاری و مصلحت اندیشی های بی مورد، زمینه فروپاشی تئوریک انقلاب اسلامی و ذبح ارزشهای انقلاب را فراهم نکنند. اکنون در سالگردِ یوم الله۱۳آبان خواسته اساسی جنبش دانشجویی مسلمان از مسئولان امر ارایه کارنامه عملکرد خود در قبال فرمایشات رهبر معظم انقلاب می باشد.

۵ - جامعه، همواره نیاز به بصیرت دارد تا انحرافات را مشاهده کند و نیاز به حنجره های عدالت خواه دارد تا فریاد بزند و اعتراض کند. دانشجو، قشری از جامعه است که بنا بر مقتضیات جوانی واجد روحیه آرمان خواه و منتقد است و همچنین قشری است که در فضای بحثو دانش و آگاهی، زیست می کند. جنبش دانشجویی در همه جا از جمله در کشور ما همواره در راستای مبارزه و مقاومت با بی عدالتی و زیاده طلبی عمل کرده است. نقطه قوت حرکت‌های دانشجویی از آنجا ناشی می‌شود که این جماعت در مبارزه و مطالبه خود خواهان منافع شخصی و صنفیِ خود نیست، فلذا چیزی برای از دست دادن ندارد که هراسی از اعتراض داشته باشد.

۶ - سردمداران فتنه ۸۸ که از لحاظ فکری و یا به تعبیر بهتر حقیقتاً شیفته و دلباخته تفکرات لیبرال دموکراسی بودند و این را در دوران مسئولیت خود اثبات کردند، اکنون از سویی در داخل با حماسه مردمی۹دی منزوی شده اند و از سویی دیگر تفکراتشان در غرب به سخره گرفته شده است و آن‌ها را دچار سردرگمی کرده است و ما دانشجویان مسلمان انتظار برچیده شدن این گونه تفکرات که اکنون پوچ بودنش بر همگان هویدا شده است را از متون درسی دانشگاه‌های ایران اسلامی را خواستاریم.

۷ - مرگ بر آمریکا تنها یک شعار نیست، بلکه اعتقاد ماست و مرگ بر یک جغرافیا نیست بلکه مرگ بر یک تفکر است. مرگ بر تفکر لیبرال دموکراسی، تفکر استعمارگر و بالاخره تفکر اسلام سرمایه داری و اسلام آمریکایی است. فریاد معمار پیر انقلاب بر سر غرب و شرق «نه غربی و نه شرقی»، مرگ بر تفکر ضد اسلامی حاکم بر دنیا بود و در ۱۳ آبان ۵۸ در شمایل تسخیر سفارتخانه آمریکا به دست دانشجویان پیرو ولایت فقیه بروز پیدا کرد و نشان از درک درست دانشجویان از تفکر امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی داشت. اکنون ما دانشجویان پس از گذشت سه دهه از آن روز همچنان بر این شعارها تاکید کرده و خود را رهرو راه شهدای انقلاب اسلامی می دانیم.

در پایان ما دانشجویان مسلمان ایران زمین از آحاد ملت، مسئولین و گروههای سیاسی ، میخواهیم بار دیگر در آئینها و مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان ماه و روز مبارزه ملی با استکبار جهانی حضور پرشور و گسترده داشته باشند و با تجدید میثاق با آرمان های حضرت روح الله و بیعت مجدد با ولایت فقیه و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای به خلق حماسه ای دیگر دست بزنند.