برای سال نو؛ ماهی قرمز بخریم یا نخریم؟
امراله قاجاری سرپرست دفتر بهداشت و بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی گفت:سازمان دامپزشکی کنترل کافی برمراکز عرضه ماهی های قرمز را برعهده داشته است و این سازمان در این ایام بیش از پیش کنترل و توجه کافی به مراکز توزیع ماهی های زینتی را دارد.
 
وی با اشاره به اینکه افراد باید نکات بهداشتی در نگهداری ماهی را رعایت کنند،افزود: هیچ ممنوعیتی برای خرید ماهی شب عید وجود ندارد زیرا از آنجاییکه عمر ماهی های قرمز بسیار کوتاه است انتقال بیماری نیز به مراتب کمتر می‌باشد.
 
سرپرست دفتر بهداشت و بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی افزود:باید حتی الامکان از دست زدن مستقیم به اینگونه ماهیان زینتی خوداری کرد.
 
وی تاکید کرد: طبق بررسی های صورت گرفته هیچگونه بیماری ویروسی کوئی هرپس و بیماری باکتریایی در میان آبزیان مشاهده نشده است‌.
 
سرپرست دفتر بهداشت و بیماری آبزیان سازمان دامپزشکی گفت: تاکنون نمونه برداری ها از چندین مرکز تولید و تکثیر این نوع مدل آبزیان زینتی در مراکز کوچک روستایی  صورت گرفته است.
 
 قاجاری ادامه داد: مردم باید ماهی سفره هفت سین را از مراکز معتبر که تحت نظر سازمان دامپزشکی و میادین شهرداری ها هستند، خریداری و از دستفروشان این گونه ماهی را نخرند.
 
وی اضافه کرد: باید برای تعویض اینگونه ماهی ها از دستکش استفاده نموده و پس از برخورد با دست با آب و صابون کامل شستشو دهید.
 
قاجاری یادآورشد: شهروندان پس از ایام تعطیلات ماهی های زینتی را در استخر پارک ها و منابع آبی آزاد رها کنند.