وقتی ربیعی از راه نجات کشور می گوید!

«علی ربیعی» شامگاه دوشنبه در شصت و پنجمین نشست شورای گفت وگوی دولت با بخش خصوصی که با حضور وزیر اقتصاد، رئیس اتاق ایران و نمایندگانی از جامعه کارفرمایی کشور برگزار شد، افزود: دولت یازدهم فروتن است و من به عنوان یکی از اعضای دولت اعلام می کنم اگر شما (نمایندگان جامعه کارفرمایی) نباشید بسیاری از کارها را نمی توانیم انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی متعلق به جامعه کار است، بیان داشت: جامعه مدنی در ایران کمتر از دولت نیست. حضور جامعه مدنی می تواند دولت را در اهداف خود که همان کاهش رنج مردم و ارتقا رفاه عمومی است یاری کند.
 ربیعی با بیان آنکه سهم هزینه درمان در صندوق تامین اجتماعی افزایش یافته است؛ گفت: این در حالی است که صندوق تامین اجتماعی هیچ کمکی از دولت نمی گیرد.


 این مسئول اظهار کرد: یکی از کارهای ارزشمندی که در دولت یازدهم تحقق یافت، کاهش مشاغل سخت و زیان آور از 1020 شغل به 300 شغل بود.
 ربیعی تاکید کرد: هیچ دوره ای نظیر این سالها وزارت کار همراه کارفرمایان و کارگران نبوده است. من هم وزیر تولید، هم کارگران و هم کارفرمایان هستم.
 وی تاکید کرد: باید گفتمان میان نیروی کار و دولت شکل بگیرد. کارفرمایان باید با استقرار آموزشگاه مهارت در جوار کارگاه بتوانند گام های ارزشمندی برای جامعه کار و تولید بردارند.
 وزیرکار همچنین با یادآوری اینکه کارفرمایان با قبول مسئولیت اجتماعی می توانند به یاری افراد کم بضاعت بیایند، گفت: حدود سه هزار کودک که پدر و مادر ندارند می توانند مورد حمایت شما (کارفرمایان) قرار بگیرند و این به معنای پذیرش قبول مسئولیت اجتماعی از سوی شما است.