دکتر ولایتی: دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به انقلاب و مردم است

به گزارش افکارنیوز، دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در شروع این اجلاس گفت: انتصاب بنده به عنوان رئیس هیات موسس دانشگاه آزاداسلامی توسط مقام معظم رهبری توفیق بسیار بزرگی است. امیدوارم شایستگی داشته باشم تا در چنین سمت حساسی به کشور خدمت کنم و شکرانه زحمات آیت‌الله هاشمی که ادامه راه وی در ارتقای علم و فناوری است را به جای آوریم.

ولایتی با اشاره به افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد افزود: در سال آینده حدود 12 درصد بودجه دانشگاه صرف پژوهش می‌شود اما این پژوهش به صورت پژوهش برای پژوهش نیست بلکه باید پژوهش هدفمند باشد. بنابراین باید با وزارتخانه‌هایی مانند وزارت نفت، صنعت، دفاع، بهداشت و دستگاه‌های دیگر مذاکره کنیم تا نیازهای آنان را از طریق پژوهش تامین کنیم.

وی خاطر نشان کرد: باید  جذب نخبگان را از دانشگاه آزاد آغاز  کنیم و مانع از ولسطه گری برخی از عوامل داخلی برای بیگانگان شویم . در برخی مراکز آموزشی افراد به صورت با مزد یا بی‌مزد آدم بیگانگان هستند و استعدادهای ما را به دانشگاه‌های خارجی معرفی می‌کنند و واسطه اعزام دانشجویان ما به خارج هستند، اینها نقش دلال مظلمه را دارند.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بورسیه کردن افراد با استعداد برای کادرسازی دانشگاه مگر چقدر زحمت دارد؟ این کار را می‌توانیم خودمان در دانشگاه آزاد انجام دهیم تا افراد با استعداد به کادر دانشگاه اضافه شوند.

_در ابتدای مراسم از زحمات و خدمات حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حضور همسر و فرزندان وی تقدیر شد

_پخش کلیپی از زندگینامه آیت الله هاشمی رفسنجانی و اشکهای فرزند ایشان به سوژه عکاسان و خبرنگاران رسانه ها تبدیل شد

_ نظم و هماهنگی بالای  برگزاری اجلاس  از نکات جالب توجه این همایش بود

2

1