رواج مواد محترقه شیمیایی برای چهارشنبه‌سوری

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: در سال‌های اخیر استفاده از مواد محترقه خطرناک شیمیایی بسیار رواج پیدا کرده است.

جلال ملکی درباره تشکیل کمپین «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک»، اظهار داشت: در چند وقت گذشته موج مردمی به احترام شهدای آتش‌نشانی ایجاد شد که چهارشنبه‌سوری ایمن و بی‌خطری برگزار شود.

وی افزود: کمپین‌های متعددی در این خصوص تشکیل شده است که یکسری از آنها را سازمان آتش‌نشانی نظارت می‌کند ولی بیشتر اقدامات مردمی است و هنرمندان و ورزشکاران زیادی نیز عضو این کمپین‌ها شده‌اند و حمایت می‌کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران افزود: نام این کمپین‌ به احترام آتش‌نشانان کمپین «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» با شعار چهارشنبه‌سوری بدون ترقه است. 

وی با اشاره به اینکه هدف ما این است که مردم این جشن را سالم برگزار کنند، گفت: این اقدام نفی کردن جشن چهارشنبه‌سوری که یکی از آیین‌های کشور ما است نیست بلکه چهارشنبه‌سوری را یکی از رسم‌های باستانی می‌دانیم و اگر فرصت کنیم با اصول ایمنی در خانواده‌های خود نیز این جشن را برگزار خواهیم کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران، یادآور شد: در سال‌های اخیر استفاده از مواد محترقه خطرناک شیمیایی بسیار رواج پیدا کرده است و دردسرهای زیادی برای شهروندان در روز چهارشنبه‌سوری ایجاد می‌کند. 

وی، گفت: تاکنون مردم همکاری بیشتری با سازمان آتش‌نشانی داشتند و امیدواریم یک چهارشنبه‌سوری ایمن و بدون خطر، مصدوم و جان باخته‌ در سراسر کشور داشته باشیم.