نباید بین مدرسه و مسئولیت شکاف ایجاد شود

 محمد روشنی در حاشیه هجدهمین دوره آیین تنفیذ احکام شهرداران مدارس، اظهار داشت: امروز آیین تنفیذ احکام 400 شهردار مدرسه تهران در برج میلاد برگزار می‌شود و این هجدهمین دوره برگزاری انتخابات مدارس شهر تهران است.

وی افزود: بیش از 400 شهردار مدرسه در مناطق شهر تهران انتخاب شدند و امروز تقدیر و تشکر از شهرداران برتر سال 94 و 95 انجام می‌شود که در این قالب 22 شهردار مدرسه در این مراسم تقدیر می‌شوند.

روشنی به اشاره به اینکه معاونین شهرداری از جمله مجتبی عبداللهی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نیز در این مراسم حضور دارد، گفت: نهاد مدرسه یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین نهاد در حوزه جامعه است و مدرسه هنگامی قوی و تاثیرگذار است که ارتباط خوبی با دانش‌آموزان برقرار شود.

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های شهرداری تهران افزود: نباید بین مدرسه و مسئولیت شکاف ایجاد شود و اگر بین این دو شکافی ایجاد شود قطعا ضرر خواهیم کرد.

وی افزود: هرچه بنیان مدرسه قوی‌تر باشد آینده‌ بهتری برای دانش‌آموزان ترسیم خواهد شد.

روشنی افزود: بنده نام شهردار مدرسه را «شمش» گذاشته‌ام که مخفف شخصیت، مشارکت و شناخت است.

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های شهرداری تهران گفت: شهردار مدرسه در مرحله نخست شخصیت پیدا می‌کند و سپس در مسائل مشارکتی نیز آگاهی‌های لازم را به دست می‌آورد و شناخت بهتری نیز از مسائل اجتماعی پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: مدرسه یک نهاد کوچک و مهم در جامعه است و دانش‌آموزان در انتخاب شهردار با مسائل مذهبی، دینی، حمل و نقل، ایمنی و پسماند بیشتر آشنا خواهند شد.

روشنی گفت: در این حوزه برای شهرداران مدرسه کتاب‌ها‌ و کلاس‌های آموزشی برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های شهرداری تهران یادآور شد: تفاهم‌نامه‌ای نیز با آموزش و پرورش منعقد شده است و امیدواریم در سال‌های آینده نیز این مراسم برگزار شود و در 450 مدرسه شهر تهران انتخابات برگزار شود.