رنجرهای هلال احمر تحت آموزش کلاه‌سبزهای ارتش

امیر سرتیپ نوری در مراسم مانور ملی طرح امداد و نجات نوروز 96 به همکاری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و اظهار داشت: در این رابطه ما می‌توانیم بیش از 200 گردان امدادی را در 200نقطه کشور با همکاری ارتش و هلال‌احمر تشکیل دهیم تا در حوادث به آسیب‌دیدگان ارائه خدمت دهند.

وی همچنین به مشکلات اعتباری جمعیت هلال‌احمر گفت: وقتی امدادگران و نجات‌گران هلال‌احمر بدون هیچ چشمداشت مالی تاکنون جان هزاران نفر را نجات دادند نباید در اعتبارات آنها خللی ایجاد شود که این مشکل مستقیم و غیرمستقیم به مردم و حادثه‌دیدگان در سوانح آسیب وارد می‌شود. 

این فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به همکاری ارتش با هلال‌احمر در حوزه امداد هوایی گفت: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بزرگترین ناوگان بالگرد را در خاورمیانه دارد و ما می‌توانیم از این ظرفیت به هلال‌احمر در حوادث کشور کمک کنیم. 

عضو شورای عالی جمعیت هلال‌احمر همچنین به همکاری آموزشی بین نیروی زمینی ارتش با جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و افزود: هلال‌احمر نیروهای واکنش‌ سریع با عنوان رنجرهای امدادی دارد که به زودی نیروهای کلاه‌سبز نیروی زمینی ارتش (نوهد) آنها را تحت آموزش‌های تخصصی بیشتری قرار خواهند داد. 

به گزارش تسنیم طرح ملی امداد و نجات نوروزی 96 با مشارکت 20 هزار جوان هلال‌احمر و همچنین با آمادگی 10 هزار امدادگر و نجاتگر در بیش از هزار و 300 پایگاه امدادی ثابت، موقت و سیار در سراسر جاده‌های کشور از امروز آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.