وضعیت فعالیت های دانش آموزان در نوروز 96

نادر جهان‌آرا در رابطه با تکالیف نوروزی دانش‌آموزان دبستانی  اظهار کرد: سیاست‌های مربوط به تکالیف نوروزی همانند سال گذشته است و از معلمان دوره ابتدایی خواسته‌ایم تا با توجه به ظرفیت کلاس خود برای دانش‌آموزان تکالیفی را در ایام نوروز تعیین کنند.

وی افزود: تکالیف نوروزی باید از طریق همکاری میان معلم و دانش‌آموزان و شناخت معلم از شاگردان تعیین شود یعنی معلم باید براساس بازخوردهایی که از دانش‌آموزان دریافت کرده است تکالیف و فعالیت‌های نوروزی را به آنها ارائه دهد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران گفت:‌ کتابچه‌هایی را با عنوان کیمیای همدلی و همزبانی تهیه کرد‌ه‌ایم که در قالب آن راهکارهایی برای ارائه فعالیت‌های نوروزی به دانش‌آموزان پیشنهاد شده است و معلم با هماهنگی مدیر مدرسه فعالیت‌هایی را تحت عنوان تکالیف نوروزی برای دانش‌آموزان تعیین می‌کند.

جهان آرای عنوان کرد: تکالیف نوروزی به صورت متمرکز نیست و در هر مدرسه‌ای از سوی معلمان ارائه می‌شود در حقیقت تکلیف نوروزی همان است که معلم در طول سال تحصیلی از دانش‌آموزان خود بازخورد دریافت کرده و می‌داند در چه دروسی ضعیف هستند بنابراین با توجه به شناختی که از کلاس درس خود دارد، فعالیت‌ها را تعیین می‌کند.