احداث مجموعه ورزشی چند منظوره در "محله باغ فیض"/تعریض معابر "محله حصارک"

به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله باغ فیض واقع در منطقه 5 در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اظهار کرد: در این بخش نظارت مستمر بر نحوه مراقبت، آبیاری و سم پاشی گیاهان و درختان موجود در سطح معابر و بوستان های محله، نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی و پسماند و امحاء حیوانات موذی اعم از موش در نهرها و جوی های سطح محله پیگیری می شود.

*افزایش تعداد تاکسی ها در محله باغ فیض

وی در خصوص وضعیت حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله باغ فیض بیان کرد: در این زمینه نیز چند موضوع قابل بررسی است که از آن جمله می توان به افزایش تعداد تاکسی ها، پیش بینی احداث دوربرگردان غیر همسطح در بزرگراه همت، تقاطع خروجی باغ فیض به بزرگراه همت، مکانیزه کردن پل های عابر پیاده مقابل دبیرستان پروفسور حسابی روبروی بزرگراه همت و پل عابر واقع در انتهای خیابان باهنر روبروی بزرگراه ستاری و پیش بینی مسیر خروجی خیابان شهید ناطق نوری به بزرگراه اشرفی اصفهانی و نیز پیش بینی مسیر ورودی در تقاطع اشرفی اصفهانی به خیابان باهنر اشاره کرد.

ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی در سطح محل

پیرهادی افزود: اعضاء شورایاری محله باغ فیض در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز مواردی را مطرح کرده اند که عبارتند از احداث زمین های ورزشی (اعم از والیبال ) در ضلع جنوبی بوستان کاج، احداث مجموعه ورزشی چند منظوره در سطح محله به منظور بهره برداری بانوان محله، ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی از جمله معتادین و فروشندگان مواد مخدر و احداث فضاهای آموزشی در ساختمان سرای محله که این موارد قابل بررسی است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به درخواست اهالی مبنی بر استقرار کانکس نیروی انتظامی در سطح محله به منظور برقراری امنیت به ویژه مقابل مدارس دخترانه و محیط های خلوت آن اشاره کرد و گفت: این موضوع به دستگاه مربوطه ارجاع داده شده است.

*محله حصارک ( منطقه 5)

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در خصوص وضعیت محله حصارک بیان کرد: مواردی از جمله احداث فضای سبز و بوستان، نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی، پسماند و افزایش تعداد مخازن، ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی از جمله توزیع کنندگان مواد مخدر در قسمت شمالی محله و احداث میدان میوه و تره بار درحوزه خدمات شهری در دست بررسی است.  

تخصیص ایستگاه تاکسی در محله حصارک

وی تصریح کرد: در طی سال های گذشته تلاش هایی در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله شده است اما باید طرح های جدیدی انجام شود که از آن جمله می توان به ساماندهی ترافیکی شاهراه اصلی ورودی محله حصارک با توجه به وجود دانشگاه آزاد،تخصیص ایستگاه تاکسی در محله، تخصیص ایستگاه مترو به محله، اصلاح و ترمیم جداول معابر، اصلاح و ترمیم سنگفرش معابر و تعریض معابر سطح محله اشاره کرد.

به گفته پیرهادی پیش بینی احداث کتابخانه در سطح محله، احداث مجموعه های تفریحی و ورزشی چند منظوره، برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز در سرای محله و  مساعدت مالی به مساجد از مواردی است که در حوزه فرهنگی و اجتماعی پیگیری می شود.

*رعایت ضوابط شهرسازی در محله حصارک

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حوزه معماری و شهرسازی محله حصارک نیز تسریع در روند صدور پروانه و اطلاع رسانی مناسب در خصوص بسته های تشویقی به منظور نوسازی و بهسازی بافت فرسوده و نظارت بر اجرای صحیح طرح تفصیلی مصوب از نقطه نظر رعایت ضوابط شهرسازی و معماری و تراکم در دستور کار قرار دارد.

وی به درخواست اهالی محله حصارک مبنی بر استقرار مأموران نیروی انتظامی به منظور تأمین امنیت شهروندان اشاره کرد و گفت: این موضوع به ناجا ارجاع داده شده است.

انتهای پیام/